Glad som en sol

19 oktober 2009 kl. 13:41 | Publicerat i Allmänt, Sonen Vilmer | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Vilmer är fortfarande snuvig, men det är mycket bättre. Har kört med nässug och nässpray och det har funkat bra. Han har också sovit i sin säng nu i några nätter och faktiskt sovit riktigt bra. Hoppas det håller i sig nu! Själv ligger jag lite sjuk idag, har ju varit snuvig i några dagar och imorse när jag vaknade kände jag mig inte alls kry. Ont i kroppen  (feberont) och frös som tusan. Gick upp och tog tempen innan jag väckte Filippa och jag hade 38,5. Inte så mycket, men jag som annars har en väldigt låg temp är detta som om jag vore ha 40 graders feber. Ringde till svärföräldrarna (eftersom de har sagt att de kan hjälpa till) och frågade om de kunde köra Filippa och hennes kompis till skolan. Det gick bra då de även skulle köra kusinen till skolan. Skönt för då slapp jag jag åka ut halvdöd.

När Filippa åkt till skolan och Vilmer somnat igen tog jag alvedon och lade mig i soffan, lyckligtvis hjälpte tabletten eftersom jag känner mig lite piggare nu, har dock en sprängande huvudvärk. Vilmer vaknade runt 11 och strax därpå kom Filippa hem från skolan. Vi åt en riktig delikat lunch som bestod av Pan Pizza, orkade inte ställa mig och laga ordning mat. Som tur är har Vilmer varit på sitt bästa humör idag, glad som en sol med andra ord. Det räcker med att titta på honom så ler han stort! Filippa gick till en kompis efter maten så det hela har flutit på bra idag, än så länge i alla fall😉

2009-10-19 Från mobilen 005

2009-10-19 Från mobilen 013

2009-10-19 Från mobilen 014

2009-10-19 Från mobilen 015

2009-10-19 Från mobilen 008

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Skönt att lillkillen börjar bli bättre men jobbigt att du nu åkt på det. Skönt att dina svärföräldrar är redo att ställa upp🙂

    Vad fin han är! Så himla söt🙂

    Nej, dem dikterna har jag inte skrivit själv.
    Dem sa att om jag inte var feberfri inom 5 dagar skulle jag dit igen och sen sa dem att det kunde vara segare att få bort på mig eftersom jag inte kan ta dem medicinerna han ville ge mig. Vi får väl se, det börjar verkligen ta på mig och värken är grym!

    Krya på dej vännen min och ta det lugnt du med, så gott det går.
    Många kramar❤

  2. Vilken fin blogg du har, och vilka söta barn! Ni verkar vara en jättefin familj.
    Jag bloggar också, mest om mat, inredning och barnkläder. Idag har jag lagt ut en massa bilder från vårt parisbröllop.

    Hit till din blogg återvänder jag gärna!
    kram erica

  3. Hej vännen min!
    Jag hoppas du/ni mår lite bättre idag?
    För mig har det äntligen börjat gå på rätt håll, sakta men säkert🙂
    Många kramar!

  4. Sv: Okej, hoppas det ska funka för er nu då, så hemskt jobbigt när det strular.
    Hur mår du nu då?

    Ang det där med cystorna, det kan nog vara lite småfarligt när och om de spricker, man kan ju bli hemskt sjuk och påverkad av det. Det beror väl också på hur många man har och storleken antar jag…
    Men eftersom jag nyligen var och undersökte det hela och hade kontakt med läkaren på telefon så anser de väl att det inte är nån större fara med mig, skulle ju dock fortsätta med medicinerna och sådär.

    Ha nu en skön dag!
    Många kramar!


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

