Knölar

12 oktober 2009 kl. 16:28 | Publicerat i Sonen Vilmer | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Igår fick jag en klump i magen, när jag satt och smekte Vilmer på huvudet så kände jag en knöl. I bakhuvudet, långt ner nästan vid nacken och lite mer åt vänster satt där en rörlig liten ärtformad knöl. Kände på samma ställe på andra sidan, men hittade inget där. Hur man blir när man hittar sånt där, även om man vet att de flesta knölar är helt ofarliga så blir man så himla orolig. Imorse när jag kände igen hittade jag några knölar till lite längre ner. Även dom rullade när jag tog på dom. Eftersom jag är en sådan som funderar väldigt mycket var jag bara tvungen att googla lite på detta och det verkar som dessa symtom är svullna lymfkörtlar. Man har ju en del lymfkörtlar bak i nacken, läste att man kan få svullna körtlar om man har varit förkyld eller haft infektion. Det har inte Vilmer varit på länge (iofs kan detta hålla i sig i flera månader efter) men så läste jag även att efter en BCG vaccination (spruta mot TBC) så kan de få svullna lymfkörtlar efteråt och den fick ju Vilmer förra veckan. Men för att stilla min oro så ringde jag till BVC idag och får komma dit på onsdag då en läkare är där. Känns så bra att de tittar på det i alla fall, då kan jag vara lugn sedan om de inte tycker att man behöver kolla upp det mer.

I lördags bjöd jag hit svärföräldrarna för att få lite sällskap när Niklas var ute. De passade barnen medans jag körde in Niklas till stan. Sedan gick svärfar på nedervåningen och kollade på fotbollen, jag och svärmor satt i vardagsrummet och kollade på Postkodsmiljonären och Här är mitt liv. Hon försökte ge Vilmer välling, men det funkade inte. Han krånglar ju fortfarande när han ska ta flaska så man får liksom trixa lite. Men när han kom till mig sedan så tog han flaskan direkt. Kanske bara ville tala om att det var mamma som skulle ge..hihi. Dock äter han ju oftast inte så mycket, kanske 100 ml. Sedan börjar han och åla sig och då vet man att han bara vill amma och sova istället. Gick ner med honom till sovrummet, ammade och lade honom i spjälsängen. Han somnade på en gång. Efter ca 40 min vaknade han till igen som han alltid gör. Då var det omöjligt att få honom somna om. Han bara skrek och gråt då. Till slut lade jag honom i våran säng, lade mig bredvid en liten stund och han somnade på stört. Sedan vaknade han inte förrän 5 timmar senare för mat, somnade om och vaknade vid halv 7 på morgonen. Underbart. Det är sådana nätter man vill ha efter ”sova hela nätter” såklart. Så det funkar ju helt klart bättre när han sover bredvid mig i sängen vilket han gjorde även inatt.

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag tycker det låter så läskigt när så små barn som Vilmer sover bredvid mamma eller pappa men har man inget annat val så…
    Skönt att det hjälper i alla fall så att han inte är vaken hela nätterna.

    Klart att man föredrar mamma mot farmor *hihi*

    • Javisst är det lite läskigt att ha så små bredvid sig. Man är rädd att man ska lägga sig över dom. Men jag är ganska van att ha honom hos mig. I början låg han ju på min arm eller mitt bröst hela nätterna. Sedan är inte jag en sådan som rör mig så mycket när jag sover. Filippa låg faktiskt hos oss väldigt länge innan hon sov hela nätter i sin spjälsäng, men då låg hon lite upphöjt i mitten av sängen så vi kunde liksom aldrig lägga oss över henne.

  2. Skönt att dem där knölarna ska kollas upp, visserligen är det ju som du själv säger att det oftast är helt ofarligt men ibland får man ju inte ro förrens man fått det bekräftat, bättre att kolla upp en gång för mycket ju.

    Ja, magvärk är ju aldrig kul, vad jobbigt för dig!
    Vi får väl se vad dem säger om det hela på torsdag.

    Ja, jag kan drömtyda åt dig också sen😉
    Hoppas dagen varit bra.
    Kramar!


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

