Lek på is

27 september 2009 kl. 12:32 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer, Värk, känsligt | 2 kommentarer

Gissa vem som sovit hur bra som helst inatt också? Vilmer åt och somnade vid 20.30 (den här gången fick han sig ca 100 ml tillägg).  När han somnat passade jag på att ta mig ett glas vin, vid 22.30 vaknar han och gallskriker, får verkligen inte tyst på honom. Försökte med allt, flaskan med ersättningen ville han inte ha och eftersom jag druckit ett glas vin ville jag inte amma honom.  Till slut tänkte jag lura honom, lade honom vid bröstet. Då såg jag vad lugn han blev direkt men han sög ingenting utan somnade. Tänkte sticka dit flaskan då istället, men det behövdes ju inte eftersom han somnade. Det var nog bara det att han ville komma till bröstet, han gör ju ofta så på nätterna. Så fort han kommer till bröstet blir han lugn och somnar istället för att äta. Han somnade alltså och sedan vaknade han inte förrän kl. 06.30 igen! Rekord den här natten, åt ingenting mellan 20.30-06.30 och så länge har det aldrig gått mellan matningarna. Det har varit så skönt de här två nätterna, dock är jag lika trött. Men det kanske tar ett tag innan man vänjer sig vid att få sova så😀 Hoppas bara att detta håller i sig!

Imorse åkte vi iväg med Filippa till ishallen där ”Lek på Is” började idag. Det var hur mycket folk som helst därborta. Tyvärr hade inte Niklas någon hjälm så han kunde följa med Filippa ut på isen. Alla hjälmar där borta som man kunde låna var för små (och ingen utav oss tänkte på att jag kunde sticka hem och hämta min hjälm, så kunde jag följt med henne ut på isen…) så hon fick vara ute själv. Det gick jättebra och hon var så duktig. Hon ville dock inte åka så mycket, svårt när hon inte hade någon med sig som kunde hjälpa henne med vad de skulle göra. Men till nästa söndag ska Niklas skaffa en hjälm så han kan följa med ut!

2009-09-27 Från mobilen 005

Filippa är i gul tröja och blå hjälm🙂

2009-09-27 Från mobilen 006 

is

Farmor och farfar kom och kolla på storasyster så vi fikade i cafeterian efteråt

Det var så kallt i ishallen så nu har jag så grymt ont i mina fingrar och i höger foten, mestadels i vristen och tårna. Brukar bli så när jag blir lite kall och ändå hade jag två par byxor, två par strumpor och vantar på mig. Blev bjudna på mat hos svärföräldrarna sedan, skönt då slipper vi laga mat idag😀

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad skönt för er att ni nu kan sova bättre, hoppas att det håller i sig nu då. Tar ju så lång tid innan man sovit igen det man förlorat så inte så konstigt att du är så trött heller.

    Jag blev också sugen på att åka skridskor nu, har inte gjort det på evigheter så hade antagligen bara ramlat men i alla fall😉
    Fina bilder!

    Ha en skön fortsatt söndag vännen min!
    Många kramar!

  2. KUl att hona gillade det.


Kommentera

Blogga med WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

