Buddha

24 september 2009 kl. 10:06 | Publicerat i Nyheter, Värk, känsligt | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Herregud, läste ni om jättebebisen som fötts i Indonesien? Han vägde nästan lika mycket som tre normalviktiga nyfödda barn tillsammans, nämligen 8,7 kilo (större än vad Vilmer är nu vid 6 mån…) Han var hela 62 cm lång. Jag är grymt nyfiken på hur mammans mage såg ut i slutet av graviditeten, den måste ha varit bautastor! Anledningen till den stora bebisen må vara att mamman led av diabetes och lyckligtvis förlöstes han med kejsarsnitt. Annars undrar man hur det hade gått…

Jag var så spänd inför intervjun igår så när den hade varit fick jag otroligt ont i huvudet. Hade ont i huvudet innan men blev ju värre sedan med alla spänningar. Intervjun som tog 1 timma och 40 min gick enligt journalisten jättebra, men själv kändes det lite si och så. Det är så himla svårt tycker jag att få med allt som man vill ha sagt egentligen, var tvungen att skriva till henne på kvällen då jag glömde lite viktiga saker. Men imorse kom jag på ännu en sak som jag hade velat haft med…men det är ju lite pinsamt att skriva till henne igen🙂 Det får helt enkelt duga med det som blivit sagt. Imorgon sms:ar hon mig när hon skickat mig artikeln så jag får läsa genom den och se om jag tycker det blir bra. Det som kommer kännas lite konstigt med själva artikeln är nog det att den kommer att skrivas i ”jag” form, det blir precis som att det är jag själv som skrivit det och hela 4 sidor stort blir det. Visserligen 2 sidor med bilder då😀 Om ni kollar i Sofis Mode på sidorna ”Ditt liv” så ser ni hur upplägget kommer att bli😀

Idag har jag ingenting planerat mer än att hämta Filippa på skolan och sedan ringa till FK….skönt det. Borde ju städa och göra sådana tråkigheter, men det gör jag inte idag. Idag unnar jag mig en slappardag!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja, jag såg det där om den jättebebisen, jisses! Han måste verkligen vara enorm. Min systers son var 60 cm lång när han föddes men han vägde ju inte alls såhär mycket men eftersom denna ”bara” är 2 cm längre så måste det ju verkligen vara en kompakt liten krabat😉

    Förstår att du måste varit hemskt spänd inför intervjun, är ju inte var dag man gör sånt precis. Vad spännade det ska bli att få läsa, jag väntar🙂 Kan tänka mig att det kommer kännas konstigt p.g.a jagformen men att det ändå inte är du som skrivit det. Men det blir säkert superbra!

    Ja, ofta så kommer jag ju tyvärr ihåg drömmarna, hade varit skönt att slippa det då dem verkligen är grymma! Inatt fick jag i alla fall sova okej, skönt🙂

    Hoppas du mår ok idag och att dagen varit/är bra🙂

    KRAMAR!

  2. Vad kul att bli interjuvad =)

    Ojoj de var mig en STOOOOOOOOR bebis.

    Barnen växer på, och jätte fina är dem. tag vara på dig


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

