Jag borde…

17 september 2009 kl. 17:07 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 3 kommentarer

Jag är så trött så trött. Vilmer har i två nätter nu vaknat flera gånger, en gång eller varannan timma. Har då ammat honom och han har somnat om. Men så fort jag har lagt honom tillbaka i spjälsängen har han börjat gnällt och det är det som är jobbigt. Kan ta lång tid ibland innan han då blir lugn och somnar om. Inatt kändes han dessutom varm och det höll i sig även till på fm. Han har också varit lite smågnällig hela dagen.

Just nu ligger han ute i vagnen och sover, när han vaknar ska jag se om vi kan gå ut och ta en promenad. Jag borde göra det i alla fall. Har inte varit ute alls idag. Har inte ens tränat den här veckan. Så det borde jag också göra. Annat jag bör göra är att fortsätta städa. Men jag orkar inte. Så mycket måsten men så lite ork. Får hoppas Filippa har lust att följa med ut på en promenad, hon är ute och leker med kompisar så det lär hon nog inte vilja.

Filippas klass ska på studieresa till våren och för att få ihop pengar till resan ska de sälja kläder från en katalog, New Body. T-shirtar, underkläder och strumpor. Alla paket i katalogen kostar 150 kr så det är ju faktiskt helt okej tycker jag. Så 150 kr oavsett om paketet innehåller 7 par strumpor eller 2 par trosor. Är ni intresserade av att köpa så säg till!😉 Kika in på hemsidan: HÄR

Att sälja för en studieresa eller klassresa är ju alltid bra. En sak jag har reagerat på är det här med jultidningar. Barnen får börja sälja jultidningar redan i 1:an. Jag tycker det är på tok för tidigt. Vad är meningen med det egentligen? Så små barn förstår sig väl inte på kostnader och annat. Varför inte vänta till mellanstadiet?  Sedan blir det ju som en liten tävling också, ju mer man säljer desto högre vinster får dom. Tex platt-tv, mobiler, tv-spel…Ja det är väl bara jag som känner så, det blir ju vi föräldrar det som får försöka sälja när de är så små!

Nu vaknade lilleman, dags för en promenad….kanske, om Filippa tillåter😉

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Du måste tänka bort alla dem där måsten ibland Terese och först tänka på DIG och din hälsa!

    Jobbigt det där med era nätter.

    Jag kan inte heller förstå vitsen med att så pass små ungar ska sälja jultidningar. Men tycker som du när det gäller att sälja till en klassresa🙂

    Blev det någon promenad? Här har det varit jätte härligt väder så för min del blev det en hel timme på berget här med en kompis, så skönt efter att ha legat inne sjuk så länge som jag gjort.

    Hehe, ja det där med att gå i sömnen är kusligt tycker jag för man har ju absolut ingen koll på vad man gör. Och man kan ju inte påverk adet heller men flyttat möbler har jag då aldrig gjort i alla fall, fast såg dock att min ena blomkruka gått sönder lite inatt.

    Hoppas ni haft en skön dag och ha nu en fortsatt bra kväll🙂
    Många kramar!

  2. Ska dom ut på resa?
    Har ni haft föräldramöte?

    • Ja alla i Röda Huset ska på studieresa till Tom Tits i Södertälje så detta gäller väl inte din son. Föräldramötet är nästa torsdag den 24:e, har du inte fått någon info om det? För jag har för mig att även Gröna Huset skulle ha samtidigt.


Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.
Entries och kommentarer feeds.

