6 månaders kontrollen

16 september 2009 kl. 22:44 | Publicerat i Sonen Vilmer | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Idag var det dags för kontroll på BVC, var där i juli senast så det var ju ett tag sedan. På 6 månaderskontrollen är det vägning, mätning, läkarundersökning och vaccination som gäller.

Vilmer är idag 5 mån+17 dagar och siffrorna såg ut såhär:

Vikt: 7270 g (tänk att han bara vägde 2,5 kg när han var två dagar gammal!!)
Längd: 68,5 cm
H-omfång: 44,3 cm

Jämförelse med storasyster Filippa när hon var på 6 månaders kontrollen, hon var då 6 mån+5 dagar:

Vikt: 8170 g
Längd: 68 cm
H-omfång: 43 cm

Vilmer ökar bra på sina kurvor vilket är huvudsaken. Han drar iväg väldigt mycket på längden, snart växer han om lilla korta mig 😉 Angående den lilla skelningen han har på vänster öga sa läkaren att det bör kollas upp, bara för att utesluta att det är någon sjukdom som ligger bakom det. Så remiss kommer skickas till ögonkliniken, jag har dock ingen aning om vad de kommer att göra där. Sedan var det ju vaccination, gör så ont i mammahjärtat när man hör vad ledsen ens barn blir. Som tur är går det ju över ganska fort. Sköterskan och läkaren var lite smarta faktiskt, det är ju två sprutor som ska tas och istället för att sticka två gånger så tog de en varsin spruta och stack samtidigt i varsitt ben. På så sätt blev det ju som en spruta 🙂 Efter första vaccinationen reagerade Vilmer med att få lite feber på kvällen, men än så länge har jag inte märkt av något sånt så jag hoppas den håller sig borta.

2009-09-16 Från mobilen 018

Om man slår upp lyckopiller i FASS står det Vilmer! Han är ju så glad jämt så man blir verkligen glad själv av att ha honom hos sig! ❤

 Den här veckan har varit lite omtumlande. Har roliga och spännande saker på gång, samtidigt som det är lite nervöst. Återkommer lite senare om detta!

Har just nu grymt ont i min nacke och huvud så jag ska ta och lägga ner huvudet på kudden strax. Hoppas på att det känns lite bättre imorgon!

Natti natti!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej! Jag bloggsurfar i ren ilska och bedrövelse. Trevligt att jag fick kika in.

  2. Ja, det verkar ju som detta blir en lång kille, hur lång är du?
    Bra att det där med skelningen kollas upp, har också lite svårt för att tänka mig vad dem ska göra där eftersom han är så liten men dem kan ju sin sak där i alla fall.
    Ja, han verkar då vara en glad liten krabat, är ju så söt 🙂

    Den filmen har jag faktiskt inte sett, alltså Nord & Syd.
    Ja, det är inte länge dem är sådär små som dem är i bebistiden, växer ju så snabbt!

    Hoppas du fick sova gott inatt.
    Ha en bra dag!
    Kram kram!

  3. Jag håller med Malin, skönt att få det uppkollat med skelningen.
    Då slipper ju du gå & fundera på det sen också.
    Ja du, han har verkligen växt! Kors!!
    Han är så fin Terese:)

    Haha, vad makabert det låter, en spruta i varje ben..hehe
    Men såklart det måste vara bättre, klart på ett stick i två liksom:)

    Har ni också sol idag??
    Kanoners väder här! Men jag är energilös..får inget gjort..rätt ont i kroppen & ont i ena sidan på halsen & ner i bröstet..hmm..
    Imorrn kommer Felicia igen så då vill jag vara pigg så nu går jag o nubbar kanjang;)

    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

