Vinterkläder

13 september 2009 kl. 20:59 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Kläder, Sonen Vilmer | 3 kommentarer
Etiketter: , , ,

Stack in till stan med Filippa idag och köpte vinterkläder till henne på Stadium. Bäst att passa på innan det tar slut och det är alltid bra att ha hemma ifall det bara smäller till och blir jättekallt. Hon köpte sig även mössa och vantar. Själv köpte jag mig bara mössa och vantar. Vilmer fick en ny höstmössa från PoP.

2009-09-13 Från mobilen 008

Jättedålig bild som vanligt, men de här kläderna är det i alla fall:

096576_001

096579_004

098136_005

088420_002

Det har inte hänt så mycket under helgen, rätt skönt faktiskt. Vi har bara tagit det lugnt. Tog fram scrappingsakerna igårkväll och stansade ut bokstäverna till Filippas mugg. Tyvärr hade jag bara mindre bokstäver hemma men det fick duga. Filippa hade valt ut muggen hon ville ha och det skulle stå Filippa samt efternamnet. Så jag satte Filippa runt om muggen och efternamnet fick bli nedåt, det är ju bara fyra bokstäver i efternamnet som tur är 🙂 Sedan fick det bli kronor på också.

2009-09-13 Från mobilen 007

Satt och tänkte på häromdagen vad härlig Vilmer har varit nu en period. Bara ler och skrattar hela tiden och verkar så nöjd med livet. Inga direkta skrikattacker och han sover någorlunda bra både på nätterna och under dagarna. Så utvecklingsfasen han var inne i är ju ett minne blott men snart kommer väl en ny sådan så man får njuta så länge det varar!

Till veckan jobbar Niklas eftermiddag, från 14 till 1  hela veckan är jag ensam med barnen. Jag kommer köra Filippa och hennes kompis A till skolan mån-fre. Kör dom till Barnklubben imorgon em, men på tisdag kör A:s föräldrar dom till gympan. På onsdag ska Vilmer till BVC för läkarkontroll, vägning, mätning och vaccination. Ska bli så kul och se hur stor han är nu, tycker han har blivit så lång.

Nu ska jag fortsätta titta på lite inspelade program!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vilka fina kläder, hon är så söt så 🙂 Jag blev lite sugen på min gosiga mössa nu ska jag ta och erkänna, hihi 😉

    Skönt med en lugn helg, muggen blev superfin, kul att scrappa lite och ett bra sätt att namnmärka ju.

    Ja, jag hoppas också att det andra ger med sig snart, vill ju bara få må bra.

    Ha en bra dag!
    Många kramar!

  2. Ja visst är det skönt att ha vinterkläderna fixade redan nu!
    Jag köpte vinterkläder till Felicia förra året, som var påtok för stora, så de blir lagom i år:)

    Inte visste jag att du höll på med scrapping:) det är verkligen poppis, man kanske skulle testa. Fast jag är ju såå värdelös på o pyssla..Men det blir fint när man gör egna kollage & fotoalbum mm.

    Såg på Facebook att det inte var en bra dag för dej idag, hoppas den blir bättre iaf!

    Jag märker också att värken är mkt värre nu än i somras..ont i fingrarna som tusan!

    Kram

  3. Hej,
    jag ska skriva en artikel om drömmar till en månadstidning undrar om jag får ställa några frågor till dig.
    maila mig gärna så berättar jag mer.
    hälsningar
    Isabelle


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

