Pruttar med munnen

08 september 2009 kl. 08:42 | Publicerat i Sonen Vilmer | 3 kommentarer
Etiketter: , , , ,

”Pruttar” med munnen, det verkar Vilmer tycka är jättekul nu. Han sitter så precis hela tiden, tom när han både ammar och äter smakportioner. Inte det roligaste när han gör det just när han äter för det sprutar liksom mat överallt då, men jag kan inte annat än att tycka det är lite gulligt just för tillfälle…..om några månader lär det inte vara gulligt om han fortsätter så 😉

Vi kämpar fortfarande med smakportioner här, det har alltså inte blivit något mer än smakportioner för den lilla mannen verkar inte var så där jätteimponerad av mat om det inte är mammas tutte då förstås. Men även vid bröstet ligger han inte värst länge. Han verkar inte ha ro att ligga och äta utan ska upp och vara med hela tiden. Han är otroligt nyfiken, kan inte minnas att Filippa var sådan. Så det är lite roligt att se, jag minns ju att han var nyfiken redan när vi kom hem från BB. Då gick huvudet från sida till sida precis hela tiden när man hade honom i famnen och gick med han.

Tillbaka till maten. Har nu provat gröt, katrinplommon, päronpuré, potatis-palsternacka och morotspuré. Gröten är ju det som är favoriten plus päronpuré. Vissa dagar öppnar han munnen jättebra och smaskar i sig gröten, dock äter han inte mycket. Andra dagar vill han knappt öppna munnen. Jag hoppas han snart blir mer intresserad, för gud vad jobbigt om han skulle bli en kille som matvägrar eller som man måste truga med maten för hela tiden. Har liksom aldrig (nåja, lite nu på äldre dar) haft det problemet med Filippa, då hon äter det mesta och äter väldigt bra (på dagis var hon den som åt mest och bäst enligt fröknarna)

I alla fall så är han fortfarande vår lilla solstråle, han har otoligt nära till leende och skratt hela tiden och det är så härligt. Så fort man pratar med honom skrattar han!

Visst ser han lite rolig ut på huvudet, alldeles bar på sidorna och även bak. Trodde faktiskt inte att håret skulle försvinna såpass mycket som det gjort eftersom han hade så mycket hår. Men mitt på huvudet har det inte försvunnit något hår, där har det blivit mer istället. Han skulle nog passa bra i tuppkamm nu faktiskt 😀

 

När ni ser bilder på Vilmer, tänker ni någonting på ögat då. Att det ser ut som att det inte hänger med? Att han skelar? Jag tänker på det ganska ofta, men jag vet ju om det. Det vänstra ögat är det alltså, ibland ser det ut som det är mycket större än höger öga. Sedan ser det ut som att själva pupillen sitter längre in mot näsan än det andra. Det sa även BVC också då sist. Jag tycker inte det har blivit bättre sedan vi var där senast, men inte heller värre utan håller sig som det alltid varit. Vi ska dit igen nästa vecka, då är det även läkarkontroll så vi får se vad de säger då.

Annars, är det som vanligt här. Ont som vanligt, men kämpar väl på. Ska åka in till stan med Filippa en sväng sedan när hon slutar skolan, ska se om jag kan fixa en mugg till henne som hon kan ha med sig till skolan.

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Haha, kan tänka mig att det ser kul ut när han pruttar med munnen och särskilt när han äter 😀
    En pigg liten prick det där, han är ju så söööt! Och det första som slog mig när jag såg bilderna var hur stor han blivit, han växeer fort, som alla andra ungar.
    Jag lägger inte märke till nåt kontsigt med hans ögon om jag inte tänker på det för då tycker jag också att dem inte är lika stora men dem säger ju att den ena sidan alltid är något mindre. Det kan jag se rätt tydligt på just mina ögon.
    Det där med pupillen är svårt att se då han ju har så mörka ögon. Hoppas det inte är något strul med det.

    Skönt att det ändå rullar på hos er, ha nu en fortsatt skön dag.

    Tack för din fina kommentar förresten. Du är en toppenmänniska!
    Kram kram!

  2. Duuuu, ska du ner på byn nån fm?
    Då kanske vi kunde gå till cafeét och fika? Vore så kul att se er!

  3. Så himla söt han är! Härligt med nya påhitt. Jag kan ingenting om skelning och sådant. Hoppas du kan få svar på dina funderingar vid bvcbesöket.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

