Nattkompis

06 september 2009 kl. 15:19 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa | 1 kommentar

Igår fm åkte jag och barnen ner till svärföräldrarna för att få oss lite fika eftersom gubben fortfarande låg i sängen efter nattens festligheter. Vi blev kvar där sedan på mat och Niklas kom ner efter när han hade vaknat till och kollat på fotboll. På em åkte vi hemåt och Filippa ringde till sin kompis som skulle sova här. Kompisen kom och Niklas tog med dom till videoaffären så de fick hyra sig en film. Gissa vad det blev för någon då? Jo, Karlsson på taket såklart 😀 De  satte på sig pyjamaserna och sedan kröp de ner och lade sig i bäddsoffan för att titta på filmen och äta godis. Runt 21.30 sa vi till dom att de skulle släcka och faktiskt så hörde vi ingenting efter det utan de somnade så gott.

När klockan var runt halv 4 på natten vaknade Vilmer för mat så jag satte mig och ammade honom. Då hör jag hur det började gå på övervåningen och jag hör även Filippa och kompisen prata, Filippa gick ner för trappan och in till oss. Sa till mig att Alicia hade kräkts så jag bad henne att väcka Niklas. Så Niklas fick äran att gå med henne upp igen. Som tur var hade kompisen lyckats ta sig till toaletten och spytt där, för när Filippa kom ner och berättade så fick jag en bild framför mig där kompisen hade spytt ner hela bäddsoffan. Men så var inte fallet alltså. Niklas sa att kompisen såg oförsämt pigg ut. Han bestämde att Filippa skulle lägga sig i sin säng och kompisen ligga kvar i bäddsoffan (den står inne i lekrummet) och Niklas lade sig i soffan ute i vardagsrummet, på så sätt var det lättare att hålla koll och infinna sig snabbt om det blev mer. Nu vart det inget mer med kräkandet och imorse åt kompisen frukost och var precis som vanlig. Men nog ville vi inte direkt ha henne här ifall det skulle bli något mer efter hon fått i sig mat så Niklas gick hem med henne på fm. Ska ta och ringa dit ikväll för att höra hur det har gått och sedan se hur det blir med veckans körningar, eftersom vi bor ganska nära varandra brukar vi hjälpas åt att köra barnen till skolan. Vi har ju också båda mindre barn så det kan vara skönt att vissa dagar slippa dra upp den minsta för att köra den stora till skolan.

När kompisen gått hem ringde Filippa till en annan kompis, hennes mamma har nyligen flyttat in till stan så det blev att Filippa skulle få komma dit. Niklas tog Vilmer med sig och åkte in, själv fick jag ligga kvar i sängen. Var alldeles ljuvligt. Tanken var väl att jag skulle ligga en liten stund för att gå upp sedan, men jag vaknade 2 timmar senare. Då hade jag inte vaknat till en enda gång och det var riktigt skönt. Niklas kom hem strax efter att jag gått upp, han hade åkt ut till köpcentret och strosat runt lite innan han åkte hem.

Nu ska jag ta och tvätta rent toaletterna och byta sängkläder, hoppas på att kompisens kräkande endast berodde på för mycket godis under kvällen (eller så hade hon precis det Filippa hade då för snart 2 veckor sedan)

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hoppas det var det där godiset som var orsaken till kräkandet då. Så att hon mår bra nu och att ni inte får nåt igen, jobbigt när det blir sådär men i och med att hon var pigg imorse så verkar det ju lovande.

    Vad skönt att du fick sova extra, det behövde du 🙂
    Perfekt att ni kan hjälpas åt med körningar av barnen.

    Ja, jag tar det lugnt nu, lovar 😉 Ja, jag hoppas det hjälper lite sanbbt o lätt nu, är trött på detta nu ju.

    Ha en fortsatt bra kväll.
    Många kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

