En helt annan tjej

01 september 2009 kl. 22:12 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 6 kommentarer
Etiketter: ,

Blyg, försiktig och tyst tjej bland folk. Det var Filippa, ja man kan säga VAR. För det är hon inte nu längre. Det är helt otroligt vad hon har växt, nu är hon med på allt möjligt och är verkligen trygg och stabil i sig själv. Visst är hon lite blyg ibland, men vem är inte det? 😉 Första chocken fick man vid senaste lucia då hon ställde sig och sjöng inför alla. Andra chocken kom idag. Ikväll var det dags för första gympapasset för Filippa, hon sprang in till gymnastikhallen med kompisen helt orädd och precis som att hon hade varit där förut. De satte sig på golvet i ring alla barnen, de var ca 12 st och två ledare. Hörde hur ena ledaren gick genom alla barnen om de var där, när Filippas namn ropades upp sträckte hon upp armen. Hon fick också tala om hur gammal hon var. Sedan hörde jag ledaren säga att de skulle leka ”Svarteman” och frågade vilka som kunde den leken, de flesta räckte upp armarna och det var någon enstaka som inte visste vad det var. Ledaren frågade då om någon av barnen ville berätta hur man lekte den. Hör och häpna….Filippa var en av de få som räckte upp handen så högt hon kunde då, trodde jag skulle tappa hakan 😀 Ledaren valde också just min lilla gumma och oblyg började hon förklara hur leken gick till! De ställde sig upp och började leken. När den var slut satte de sig i ring igen och återigen såg jag att Filippa fick berätta någonting, men jag hörde inte riktigt vad det var. Sedan var det dags för dom att springa runt en bana. Balansgång, kullerbytta, slänga i bollar i en korg, hänga i ringar och hoppa över hinder…ja lite allt möjligt fick de gå genom. Efter det var det ännu en lek och slutligen fick de lägga sig på golvet för avslappning. Filippa var med på allt! Hade detta varit för 2 år sedan hade hon inte velat vara med utan suttit klistrad vid mig och kollat in dom andra. Hon börjar bli stor och duktig tjejen som vågar ta för sig och visa att hon kan. Underbart att se!

Hon var alldeles svettig efter gympapasset, trodde faktiskt inte att det skulle bli så himla mycket spring som det var. Hade räknat med att åka hem och slänga båda barnen i säng direkt, men det fick ju bli duschen för Filippa först. Tycker gympatiden har lagts lite sent, nämligen 18.45-19.30. Klockan drar ju iväg om hon ska duscha och äta kvällsmat innan läggdags. Hon åt visserligen smörgås innan hon åkte idag, men det kanske inte är så skönt att äta innan gympan heller.

Vilmer, han tyckte det var skitkul därborta. Satt i min famn och bara ”pratade”, ropade och skrattade hela tiden samtidigt som han sprattlade med både ben och armar…ja ni hör honom ju lite i bakgrunden här 😀

Ikväll blir det inte långvarigt,lägger mig alldeles strax. Har varit riktigt skönt ute idag, men har knappt varit ute på flera dagar känns det som. Har i alla fall varit ut lite idag, åkte en sväng till svägerskan för att låna lite kläder till lilleman. Eftersom hon har två söner så har hon en hel del kläder att låna ut, perfekt!

Nu ska jag nanna, godnatt på er!

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad kul det måste vara att märka denna stora förändring 🙂
    Allt går ju så mycket lättare när hon vågar ta för sig, för både dig och henne, menar det måste ju kännas bättre att lämna henne när du vet att hon vågar själv.

    Tyckte hon det var kul då? Håller med om att tiden är lite sen, Vilmer verkade ju också gilla det. Mysigt att höra honom i bakgrunden 🙂

    Hoppas du fått sova gott inatt.
    Ha en bra dag vännen!
    Kram kram!

  2. Härligt att se dem utvecklas! Vad kul det lät med gympa. Vilken förening är det som ordnar det? W skulle älska det!

    • Här är det Skiveds motionklubb som ordnar barngympan.

  3. Vad roligt det är att se gumman din:)
    Hon har blivit stor verkligen, bara sen jag lärde känna dig ser jag stor skillnad.
    Å det måste kännas jätte skönt att hon blivit mer framåt, det kanske är skolan o allt som gör att hon känner sig stor..ja kanske att Vilmer kom också.

    Ha en bra dag!!
    ❤ Kram

  4. Gympa var ju jätte skoj i den åldern 🙂 Super kul att hon vågar ta för sig och vara med nu. Kanske kan det ha att göra med att hon bara har killar som kusiner och lekt mycket med dom när hon var mindre? Hon fick säkert lära sig en hel del av dom båda och det kanske visar sig nu? Jag vet inte jag. Att bli storasyster har säkert också något att göra med saken kan jag tänka mig.
    Är det Skiveds skolan dom är i? Tycker mig känna igen lokalen….

    • Japp i Skivedsskolan är dom 🙂


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

