Ps I love you

30 augusti 2009 kl. 13:40 | Publicerat i Film, Musik, Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Kan inte hjälpa att jag har en dragning till sådana här filmer och att se en film som denna när man dessutom känner sig lite deprimerad får en att känna sig ännu mer förvirrad vad gäller känslorna. Man vet inte om man är glad eller ledsen. Filmen är både rolig och mysig med både glädje och sorg. Ungefär så som jag känner mig varje dag, ena stunden glad och lycklig för att i nästa stund känna mig helt utpumpad och ledsen. Vet inte varför, jag har det ju så bra med min goa familj som betyder allt för mig! Men den där lilla lilla känslan av någonting som gör att jag känner mig liten och ensam finns där inne…..vill så gärna att den försvinner, men vet inte hur jag ska göra för att den ska göra det….

PS I love you är lika underbar som filmen Notebook så detta är alltså en film som jag inte har sett för sista gången!

Holly och Gerry är ett ungt par som varit gifta i 9 år och fortfarande älskar varandra innerligt. När så Gerry dör av en sjukdom står Holly ensam kvar utan att veta hur hon någonsin ska kunna gå vidare. Så börjar brev dyka upp till henne, brev som Gerry skrev innan han dog och som är menade ska hjälpa henne att börja leva igen.

Inte nog med att själva filmen var bra, musiken var underbar. Bla låten Galway girl, men då har jag en liten förkärlek till Irländsk musik (och lite country) Väljer att visa det här klippet då den utstrålar glädje och kärlek, jag tror det är så att egentligen är det Steve Earle som sjunger låten men i filmen och i det här klippet är det Gerard Butler som har huvudrollen i filmen som sjunger (klicka två ggr på länken)

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. En av mina absoluta favoritfilmer!!!!!!!!! Bara i sommar har jag nog sett den fem gånger *hihi*

  2. Det måste vara jobbigt att känna sådär, önskar jag kunde göra nåt för att hjälpa dig, du förtjänar ju så att bara få må bra vännen!

    Jag är likadan som du när det gäller sådana filmer, älskar denna, ja Notebook också, sitter faktiskt just nu och lyssnar på den låten, lite kul med tanke på att du lagt upp den 🙂
    Känner att jag kanske bara måste se denna ikväll (igen) är inte så värst länge sen sist men i alla fall.

    Förresten blev det hemskt fint med dem nya bilderna på dina goa barn här 🙂

    Många stora kraaaamar till dej från mej ❤

  3. Ja den är helt klart bra men jag tyckte nog ändå att boken var bättre. The notebook är underbar!

    • Kan tänka mig att boken är bättre, brukar alltid vara så. Vad jag har läst så skiljer sig boken och filmen väldigt mycket. Många har inte ens kunnat se klart filmen för att den är så annorlunda mot boken.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

