Barnaktiviteter

30 augusti 2009 kl. 21:31 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Filippa har haft lite svårt med att hitta någon aktivitet som passar henne, visst hon red ju ett tag. Men det blev lite jobbigt att åka ibland. Var i stan och sedan jobbar ju Niklas kväll varannan vecka så då kunde inte han åka. Dessutom är det lite svårare nu när man har ett mindre barn att kunna åka iväg. När hon var ännu mindre gick hon på musikskola, men då var hon lite blygare och inte vågade ta för sig. Hon gick också på kyrkans barntimmar, men det var samma där. Sedan kände hon ingen där och de andra barnen verkade känna varandra ganska väl så hon kände sig kanske lite utanför. Vi har pratat lite om aktiviteter nu, hon vill inte spela fotboll. Inte innebandy, inte handboll. Däremot pratade hon på i våras att hon ville börja på gymnastik. Men det blev inget mer prat om det. Förra veckan läste vi i bladet att de skulle starta barngympa för 02-03:or som hålls i gymnastikhallen här på orten. Perfekt ju, så vi frågade en av Filippas kompisar om hon ville hänga på och det ville hon så nu på tisdag ska de på sin första barngympa. Ska bli spännande och se vad det är för något och om hon tycker det är kul. Sedan har kyrkans församling också något som kallas för barnklubben för 6-7 åringar då de sjunger, pysslar, är på utflykter m.m. Detta kommer Filippa troligtvis också börja med, med samma kompis som börjar på gympan.

Igår åkte jag och barnen iväg till Ängevi och kollade på kusin Hampus när han spelade två fotbollsmatcher, Niklas jobbade lite extra nämligen så vi hade inte så mycket att göra. Efter matcherna följde vi med svärföräldrarna hem där vi fick kaffe och mat. Kvällen ägnade jag åt att titta på film och äta popcorn, medans gubben satt ”därnere” och kollade på fotboll.

Idag har jag inte gjort värst mycket. Gått i pyjamas precis hela dagen. Dock har jag varit duktig och tränat med gummiband, gjort knäböj och situps trots tryckande värk överallt och trött som en gnu. Stack även till affären och köpte hem lite frukt som Filippa behöver ha med till skolan till veckan. På kvällen nu fick Vilmer prova att bada tillsammans med storayster, det tyckte storayster om i alla fall. Själv tyckte han nog inte att det var så märkvärdigt, men ibland när storayster busade var det kul….

Här är vi på Ängevi, har fikapaus mellan matcherna! Vilmer sov sig genom större delen av vistelsen där borta…

Förresten, idag blir lillkillen 5 månader! Visst ser han stor ut i brottarlinne och allt? 😉

PS. Som ni ser har jag fått nya bilder i min header, ville ju gärna ha de där nya så Emma hjälpte mig igen. Visst blev det lite fint med svart-vitt?

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Godmorgon vännen min!
    Jag hoppas du sovit gott 🙂

    Jag hoppas Filippa gillar barngympan nu då då, bra att hon har en kompis som hon redan känner med sig, jag var ledare till barngymnastik för många år sedan, kul 🙂
    Det som kyrkan har låter bra, händer ju lite av varje där, det brukar dem flesta gilla.

    Vilka fina bilder, han börjar bli stor lille Vilmer. Tycker han inte om att bada?
    Låter som en skön söndag 🙂

    Ja, jag kan tänka mig att det är jobbigt för dig att känna sådär, jag hoppas du blir piggare snart! Som jag har sagt innan så är du en jätte stark människa Terese, jag beundrar dig för allt du bara orkar!

    Många kramar!

  2. Hej!

    På Babyvärlden.se diskuterar vi just nu det här med aktiviteter för barnen. Gå gärna in och kommentera samt länka till era bloggar:

    http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/MinStory-Smabarn-behover-inte-en-massa-aktiviteter/

    Mvh
    Stefan Bergmark


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

