Fotografering

27 augusti 2009 kl. 10:29 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 7 kommentarer
Etiketter: , ,

Fotograferingen på Klemner Studio gick bra igår. Vilmer sov jättelite innan vi skulle dit så jag trodde det skulle bli jobbigt för honom, men det gick så bra så. Dock ville han inte visa oss sitt fina leende sådär jättemycket, synd. Han som är som en solstråle hela tiden annars. Började med att ta bilder när han hade dopklänningen på sig, han låg på mage och ville inte då lyfta upp huvudet så mycket, han tyckte det var mycket bättre att stoppa ansiktet i den sköna fällen han låg på. När vi tog nakenbilderna sedan lyfte han huvudet ordentligt, men ville inte skratta utan såg mest förtvivlad ut 🙂 Försökte få Filippa att hjälpa till och få honom att skratta men hon var inte så pigg på det. Slutligen togs bilder på dom tillsammans. Linda, fotografen tyckte Filippa var så fin så hon ville att hon skulle söka som modell. Bara att skicka in en bild så lägger hon ut den på hemsidan, så kanske det är någon som nappar. Gjorde faktiskt detta för några år sedan då vem som helst får ansöka och alla blir med på hemsidan, hon kom ju ihåg Filippa då. Men om man inte uppdaterar med nya bilder var 6:e månad så faller man bort och jag skickade ju inte in fler bilder på henne.

Fick med oss alla bilder hem på en skiva (togs över 100 st bilder) nu är det bara att välja ut vilka man vill ha som förstoring…inte det lättaste. Här kommer några av dom, de är inte redigerade så ljus och beskärningar och allt det där är inte fixade utan det blir dom när man beställer förstoringar sedan…

Så vilka bilder gillar ni bäst? Vilka utav dessa skulle ni förstora? Vill ha ett bara på Vilmer, ett bara på Filippa och ett med dom tillsammans!

Fick alla bilder i färg, sepia och svart-vit så man får ju välja det man tycker är finast...så himla svårt!

7 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Så många fina bilder. Jag tycker nr ett på Filippa och det femte på Vilmer. Tillsammans är de supersöta ju (nummer åtta är så fin):) Konstigt det där med att bara anmäla sig och finnas med. Så var det inte hösten 05. W fick möjligheten att bli fotograferad när hon skulle fylla två år. Sen gjorde de en bedömning om de ville ha med henne. Hon kom med och finns på deras hemsida. Någon uppdatering har det inte blivit så jag mailade Linda i måndags om det (inget svar ännu) men hon finns fortfarande kvar trots det såg jag nu. Kul att hon ville ha med Filippa.

  2. Jag tycker jätte mycket om svartvita foton. Den på Filippa i svartvitt är så otroligt vacker (det var den ju även i färg förstås). Korten på Vilmer är ju bara för söta allihop, super svårt att välja bara en favorit men den sista horisontella bilden när han ligger på magen och den där han lipar (liggandes på magen) är kanon bilder båda två. På båda gillar jag den sista horisontella bilden och den sista vertikala bilden, dom ser så busiga ut där 🙂

    Skönt att det gick bra på fotograferingen. Dom är så söta båda två 🙂

  3. Åh, så fina bilder!
    Jag tycker mycket om svartvita bilder men dem med färg har ju också sin charm förstås 🙂
    Det första på Filippa är superfint och nr 8 och 10 på Vilmer är hemskt fina, tycker han ser så lurig ut när han räcker ut sin lilla tunga 😉
    Nr 9 på dem båda är jätte söt.
    Hmm, förstår att det måste vara svårt att välja, alla är ju bara så himla fina.
    Ska du skicka in nya på Filippa nu då?

    Hoppas ni haft en bra dag och att ni får en skön kväll 🙂
    Kram kram!

  4. Verkligen svårt!
    Men den tredje på filippa tycker jag nog.
    Det tredje kortet på Vilmer, nerifrån(men han var svår att välja)
    Sen tillsammans så tycker jag det sista 🙂

    Verkligen super fina bilder!!
    Å Filippa skulle göra sig jätte bra i typ kataloger som Ellos, visa barnkläder.
    Fast jag är lite skeptisk, ska man börja i så unga år med att de ska vara fina mm. Jag är lite känslig för det där…

    Kram!

  5. Vilka söta barn ni har!
    De kan inte vara lätt att välja, alla bilderna var bra.
    Men vi tyckte att bilderna 1, 4, 7, 19 och den sista var lite extra busiga.
    De blir inte lätt men vilket val ni än gör så blir de bra de var så söta pä alla.
    Kram Annicka o Kjell

  6. Sv: Ja, jag hoppas också att detta hjälper min syster nu, svårt att säga ännu men jag tror stenhårt på det 🙂
    Vred dem på dem nålarna du gick och fick?

    Ja, den filmen var jätte bra men med dem båda i kand et väl inte bli en dålig film.
    Barnhemmet heter den som jag egentligen ville se, har du sett den? Jag är ju rädd för att sova ännu sämre om jag först ser en sådan film så har begränsat mig till enbart Beck nuförtiden….haha 😉

    Ha en fortsatt bra dag vännen!
    Kramar!

  7. Sv: Ja, det är jobbigt med hosta och man blir verkligen helt slut av att gå med det, sen får jag ju lätt astmahosta av det.

    Åh, den måste du ju bara se, syftar på ettan, det har ju kommit flera av den men har faktiskt inte sett dem andra.
    Jaså, är den läskig då? Tror inte jag heller gillar den då för tror du och jag har rätt liknande smak när det gäller filmer 🙂

    Tack, jag hoppas du också får en bra dag och kväll 🙂
    Kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

