Magsjuka?

25 augusti 2009 kl. 09:24 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa | 2 kommentarer
Etiketter: , , ,

Vaknade inatt av att Filippa grät, Niklas gick upp för att kolla till henne. Hon fortsatte gråta nästan hysteriskt så jag gick upp jag också. Då hade hon spytt i sängen, stackars gumma. Hon fick komma och ligga i våran säng, klagade på att det gjorde ont i magen. Eftersom Vilmer vaknade till så tänkte jag att det var lika bra att han och jag lade oss i bäddsoffan i Filippas lekrum, ifall hon skulle hålla på hela natten. Så Niklas fick ta hand om Filippa inatt och jag hade Vilmer. Lyckligvis så hade inte Filippa spytt något mer under natten, inte ens vaknat till och klagat på magen utan sovit gott hela tiden. Hon sover fortfarande nu. Jag hoppas verkligen inte att det är magsjuka utan något tillfälligt som kom bara. Missar ju skolan idag, men imorgon ska de ta kort på skolan och det skulle ju vara så kul om hon kunde vara med på första skolfotot. Pratade med fritidsledaren (och fröken) Emil i telefonen och han sa att Filippa fick komma imorgon enbart för att ta kort om vi ville, om hon inte är allt för risig förstås.

Sedan är det ju tänkt att vi ska iväg och fotografera Vilmer imorgon också, ta dopbilder på Klemner Studio och då vill vi gärna att Filippa ska vara med på några bilder. Vi får väl helt enkelt skjuta på det isåfall om hon är dålig.

Det är inte alls kul med alla dessa sjukdomar, man blir ju lite mer till sig nu när man har en liten bebis att tänka på. Var faktiskt iväg till apoteket igår för att inhandla Alcogel (handsprit), men det var slut och det krånglade visst med leveransen tydligen då efterfrågan är så stor. Mer än jag som inte gärna vill ha besök av en massa bakterier! Får se om jag kan få tag på det på apoteket i stan istället.

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Stackars Filippa, hoppas hon mår bättre nu så att det bara var nåt tillfälligt hon fick inatt.
    Och så hoppas jag att ni kan ta dem där fotorna imorgon 🙂

    Smart med sådan där sprit, nu när skolor och annat drar igång så brukar det ju tyvärr innebära en massa bacillusker(viss risk för felstavning, hihi) och sånt drygt!

    Hoppas ni har och får en fortsatt bra dag!
    Kram kram!

  2. Stackars liten!! Aldrig skoj att behöva spy. Hoppas innerligt att ni kan ta alla korten imorgon. Framförallt skolkorten för dom är ju lite svårare att boka om 🙂
    Håller tummarna för att skruttan mår bättre.
    Kram på er alla!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

