Barntapeter

24 augusti 2009 kl. 23:38 | Publicerat i Hem och inredning | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Är grymt sugen på att börja ordna med barnens rum, men både tid och pengar måste infinna sig först. Var upp på vinden häromdagen och hämtade ner lite leksaker till Vilmer, nu står alla leksaker i vardagrummet. Därför känns det ännu mer att man vill få ordning hans rum. Har kikat runt lite på tapeter till rummen och det finns ju så mycket att välja på, en hel djungel är det. Filippa har i nuläget två rum, ett sovrum och ett lekrum. Tanken är att att hon ska flytta in sitt sovrum till lekrummet så Vilmer får hennes sovrum. I sovrummet pryder just nu väggarna en vacker rosa färg och stora fjärilar, så där är det ju ett måste att tapetsera om. Lekrummet har en lite häftig fondvägg tycker jag i lite olika färger och en grön tapet på de andra väggarna. Jättesnyggt, men den lilla damen vill inte ha dessa tapeter. Hon har bestämt att hon ska andra tapeter. När jag frågade henne vad hon ville ha så sa hon ”jag vill ju ha någonting med lila såklart...” Såklart, vad dum jag var som frågade 😉

Hittade då den här tapeten som såg lite rolig ut, kommer ju bara använda den till en fondvägg. Skulle nog bli för mycket att ha på alla väggar:

66-puck-tot_365

Kommer från Intrades kollektion Anjali Ndati

Sedan har ju Sandberg jättefina barntapeter, har sett flera stycken som jag skulle kunna tänka mig både till Vilmer och Filippas rum. Tex till Vilmers rum har jag funderat på antingen Kaspar från kollektionen Kaspar & Saga II

Den finns i lite olika färger, här är mörkgrå

sandb_0201_009_365

Till vänster, ljusblå

 Eller Dino från kollektionen Emma & Milton:

T746-33

Även till Vilmers rum hade jag tänkt mig en av dessa som fondvägg isåfall. Sedan funderar jag på att dekorera med alfabetet i hörnet där hans stolar och bord ska stå:

bild
Bild kommer från Vimsadekor.se

Ja det finns en hel del att klura på, har så mycket ideér egentligen. Om man bara hade pengar så man kunde förverkliga alla sina drömmar!

Nu är det läggdags…ryggen värker, huvudet värker, armarna värker, nacken värker, axlarna värker, benen värker. Suck. Dessutom vill Vilmer fortfarande gärna bråka lite med mamma på nätterna. En gång i timman ungefär bökar han. Kanske beror det på att han är lite snuvig, eller så är han bara mammsjuk 🙂

Natti natti!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad fina dem är, allihopa 🙂 Det måste verkligen vara svårt att bestämma sig.

    Hoppas ni fick sova lite inatt i alla fall, läste ju att din lilla sessa varit dålig så förstår att det varit en tuff natt…Hoppas i alla fall att hon mår bättre nu och att ni andra klarar er från det.
    Många kramar!

  2. Oj oj oj vad mkt fint!
    Tycker du inte att det är svårt att välja tapeter?
    Det tycker jag!
    Men den lila till Filippas rum var super fin, den hade nog jag valt.
    Å alfabetet måste ni ju ha som du skrev, super fint!

    KramKram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

