Barnfri helg…

23 augusti 2009 kl. 12:03 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Kläder, Sonen Vilmer | 6 kommentarer

Nej inte riktigt, men endast ett barn hemma har vi haft under helgen. I fredags kom mormor och morfar och hämtade upp Filippa, sedan tog de vägen förbi kusin Victor och hämtade honom. Sedan har de alltså varit där hela helgen. Pratade med Filippa igår och de hade jättekul sa hon. Hade varit till Mariebergsskogen och I2-marten, köpt godis och vunnit på lotteri 😀 Ska bli så skönt när lilla damen kommer hem igen, blir väldigt tomt utan henne!

Vi har inte gjort så mycket under helgen, skönt att inte göra en massa saker hela tiden. Har ju inte brytt mig om att blogga eller ens läsa bloggar heller. Innan Filippa åkte till mormor och morfar på fredag tog vi oss en tur in till stan och inhandlade skor till henne. Var tvungen att ha lite höstskor och gummistövlar till skolan. Ska köpa regnkläder till henne också, men har inte bestämt om vi ska köpa regnjacka och galonisar eller om vi ska köpa vattentät set istället som hon kan ha som vanlig jacka och byxor….Jag undrar vad som är bäst att ha i skolan? Jag vet att Filippa tycker det är grymt tråkigt att sätta på sig regnjacka och byxor ovanpå den vanliga jackan. Hon tycker också att det blir för trångt så risken är ju att hon struntar i regnkläderna helt och hållet när de ska vara ute i skolan.

Igår passade jag på att ta mig ett glas vin när vi tittade på den nya Wallander filmen och det var himla gott faktiskt. Hade glömt bort vad gott det var, nästa gång ska jag ta mig lite öl tänkte jag. Har börjat ge Vilmer lite ersättning till kvällen i hopp om att han skulle sova bättre på nätterna. Men det gör han ju inte. Vissa nätter går superbra, men nu i två nätter har han bökat en hel del. Jag tror det är mycket sugbehovet han har och eftersom han inte tar nappen blir det ju att jag får lägga honom vid bröstet. Sedan vissa nätter är han sådan att han vaknar till så fort jag lägger ner honom, han vill hellre ligga i famnen och sova.

De här skorna köpte sig Filippa i fredags:

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Skönt med en lugn helg och så gott det måste varit med vinet 🙂
    Vad fina skorna och stövlarna är.

    Vad drygt när ni inte får sova riktigt, suttar han på tummen? I sådana lägen är det ju perfekt när dem vill ha napp.

    Ja, du kan tro att jag fick öva som tusan när jag skulle börja skriva med vänstran men där hade jag verkligen nytta av min envishet! Det var t.o.m en sköterska som sa åt mig att jag lika gärna kunde lägga ner det där projektet, hade som mål att visa henna innan jag kom hem från sjukhuset och det var det sista jag gjorde, hehe ;)Blev ju bara ännu mera peppad av hennes syn på det hela.

    Jag önskar dig en fortsatt skön söndag vännen!
    Kramar!

  2. Vilka söta små skor!

  3. Första vinet är ljuvligt gott om du frågar mig. Fina skor, vart har ni shoppat? W behöver nya regnstövlar. Funderar på om det ska vara fodrade eller inte. Finns lite samma tankar här om det där med regnkläder. Ganska jobbigt faktiskt att dra på sig dem ovanpå jackan kan jag både tycka och förstå att barnen tycker om det inte är så att det är varmt och regnar för då kan de ju ha tunt under och då blir det ju inte så klumpigt. Nu när det går mot höst och vinter så valde vi fleecefodrade regnkläder. W har redan invigt den nya jackan, köpt på Lindex, i fredags då det både ösregnade och var kyligt. Under hade hon bara en kortärmad tröja och jag hörde inga klagomål alls om att hon inte kunde leka fullt ut på rasterna. Hoppas det blir bättre med sovningen för lillebror snart. Ha en trevlig kväll.

    • Vi köpte skorna på skopunkten, fanns en hel del faktiskt 🙂 Vi får åka ut och kika lite efter regnkläder, fleecefodrade är ju inte så dumt nu på hösten. Köpte faktiskt fodrade stövlar nu, det kommer ofta vara ute på utflykter så då tycker jag det är bra om hon är lite varmare om fötterna. Tack, ha en trevlig kväll ni också!

  4. Skönt med en lugn helg ibland. 🙂

    Det där med regnkläder är klurigt och jag kan tänka mig att det inte blir lättare ju äldre barnen blir… Jag har själv gärna kläder som håller för alla typer av väder. Ebba hade en overall i galon med fleecefoder förra året (och har nu fått ärva en likadan i annan färg att ha i höst) som var både vind och regntät, så fleecefodrade regnkläder är nog bra. Sen har jag sett småtjejer i korta regnkappor+regnbyxor som är rosa och har Hello Kitty-motiv, kanske är något för Filippa? De kläderna kan vara köpta på H&M men jag är inte säker.

  5. Sv: Jovisst är det så, jag är så glad för att jag har henne, tack vi har haft en fin dag med en massa mys 🙂

    Jaså, visste du inte min lilla svaghet för grisar, hehe. Javisst är han söt 😉

    Jag hoppas din dag också varit bra.
    Nu blir det sängen för mig, varit en lång dag. Natti natti, sov så gott!
    Kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

