Växa och upptäcka världen

19 augusti 2009 kl. 10:03 | Publicerat i Sonen Vilmer | 5 kommentarer
Etiketter: , , ,

Japp nu har jag inhandlat den här boken ”Växa och upptäcka världen” Har bara bläddrat lite i den och den verkar helt klart väldigt bra. Två holländska forskare har skrivit boken som under 25 års tid har genomgått undersökningar om barnets utveckling under det första levnadsåret. Sju utvecklingssprång har alltså det lilla barnet under första året och dessa kommer vid samma tidpunkt för alla barn, +- några veckor förstås. En av dessa stora utvecklingssrång sker runt 19 veckor och det är just där som Vilmer är. Allt som står vid denna fas stämmer in på hur det har varit under 2 veckor. Att han sover sämre, inte äter ordentligt är bara en utvecklingssfas. Tids nog vänder det och blir som vanligt igen.

Nu är det bara att invänta nästa stora utvecklinssfas som sker vid ca 26 veckor….hujademej!

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad roligt att du köpte boken och att den verkar bra. Jag har funderat många ggr på om jag ska köpa den men Lucas har varit så snäll och inte haft några stora svackor vid de här sprången så jag ansåg att jag inte behövde den. Och nu är han ju ca 2 månader från sin 1-årsdag så jag klarar mig nog… 1 år.. Vad tiden spronger iväg…. kram…

  2. Ja egenrtid är viktigt 🙂

    Ah mysigt 🙂
    Nej det förstår jag , men ni får ta igen massa myspys sen när du ammat klart 🙂

    Ja jag fastnade oxå för de diskborstarna så det gjorde inget att barna valde dem^^

    Ja dessa utvecklingsfaser e lite små jobbiga emellanåt :/

    Ha det gott
    kraaam

  3. Vad kul att det finns en sådär bra bok 🙂

    Hoppas dagen varit bra.
    Kramar!

  4. Hej! Usch vad jobbit med feber efter vaccin, min lilla kille har t.o.m. haft en bättre dag idag, nyvaccinerad, än igår.

    Angående boken så är den ju verkligen jättebra! Vi märkte inte av de två första sprången men tredje, som vi är mitt uppe i nu, känns mer och det är skönt att få förklaring till beteendet!

  5. Hittade hit när jag sökte på boken :-).
    Blir förmodligen ett köp här också!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

