Första smakisen

18 augusti 2009 kl. 22:38 | Publicerat i Sonen Vilmer | 2 kommentarer

Idag fick lilleman sin första smakportion och det blev mild havregröt som första smakisen. Det blev dock ingen succe, han verkade inte bry sig värst mycket om att han fick fast föda i munnen för han hade fullt upp med att hålla koll på vad storasyster gjorde. Däremot såg han lite sådär fundersam ut, inte riktigt de där glada minerna som han annars brukar visa… för det mesta. Men sedan när det var slut på de där teskedarna och han fick sitta och titta på när vi andra åt senapsfisk så blev han den glada Vilmer igen, satt och pratade precis hela tiden och det höll i sig precis hela dagen sedan med undantag då han sov 🙂 Vi kanske får ytterligare ett barn som brås på sina pratglada föräldrar 😉

Vad ska hända nu tro?

Hmm...vad var detta för något?

Smakar det bättre om man blundar måntro?

Storasyster är mycket intressantare än maten...

 

Efter maten tog vi vårt pick och pack och åkte till svägerskan och kusinerna, den stora kusinen var leksugen. Vi fikade med kladdkaka, grädde och glass. Var riktigt smaskigt, svägerskan är jätteduktig på att baka och laga mat. Det är verkligen en fröjd att få komma dit och bli bjuden på fika och mat för det smakar alltid så himla gott. Var tänkt att jag och barnen skulle åka in till stan efter besöket för att köpa en ryggsäck till Filippa men klockan blev så mycket så vi åkte hem istället. Åt kvällsmat och efter att jag nattat Vilmer tränade jag lite med gummiband och gjorde knäböj och situps. Det hela tog 25 min och jag var helt slut sedan…hehe. Filippa skrapade i ena tån idag när hon var ute  och sprang utan skor så jag har fått agerat sjuksyster nu på kvällen då plåstren hela tiden åkte av. Fick bli kompresser som jag satte dit med hudvänlig tejp. Det måste ha gjort riktigt ont när hon skrapade i för det såg inget vidare ut faktiskt! När hon hade blivit omplåstrad var det dags för henne att bli nattad.

Imorgon fm åker jag och Vilmer till en kompis i stan för att fika lite. Skulle bli bjuden på kaffe och smörgås, gott i gott gott. Jag hoppas bara värken i nacken och huvudet har blivit bättre till imorgon för just nu känns det inte alls bra….

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Han är ju bara så söt!
    Spännande nu när han får smaka på annat 🙂

    Vad skönt att han verkar kommit in i bättre sömnperiod, ni båda lär ju verkligen behöva det! Sömen är ju så viktig både för psyket och för kroppen. Jag hoppas du kommer att känna dig bättre bara du får sova lite.
    Önskar jag kunde göra nåt för dig, förstår ju att du har det tufft med allt…

    Men kan ju i alla fall skicka dig en massa KRAMAR och hoppas på att ni får en bra natt 🙂

    Natti natti o sov så gott när det är dax!
    KRAMAR!

  2. Sötnos!!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

