Vad har hänt?

16 augusti 2009 kl. 08:05 | Publicerat i Sonen Vilmer | 7 kommentarer

Pallar snart inte med det här längre. Önskar man kunde rymma och återvända när allt är bra igen. Har verkligen inte tålamod längre, det kryper i kroppen och jag känner mig totalt slutkörd. Vilmers skrikande och uppvaknande på nätterna är inte roliga. Ingenting hjälper mer än att somna om i min famn, men då måste han skrika en del först. Börjar gallskrika så fort jag lägger ner honom i sängen och då är det bara att börja om igen. Varför håller han på så här? Varför vaknar han en gång i timman och är nästintill otröstlig? Önskar att jag förstod. Är han hungrig? (tar inte bröstet) Har han ont? Allt som var så bra förut då han somnade enkelt på kvällen och vaknade 1-2 ggr på natten för mat. Nu känner jag inte alls igen honom. Är kanske så att han är inne i en sorts utvecklingssfas, men vad fasiken. Hur länge ska den hålla på? Jag hoppas verkligen att det snarast blir bättre, kan ta att han vaknar tidigt på morgonen men då får han banne mig sova bra på nätterna också!!!

7 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Usch, det är verkligen hemskt när man inte får sova på nätterna. Inte bara sömnbristen utan sen alla funderingar på om det är ngt som är fel osv. Hoppas att det bara är en fas som är övergående inom kort. Det händer ju så himla mkt i deras utveckling hela tiden. Kanske är det en tand på väg? Vissa barn har ju väldigt jobbigt med det. Kanske inte så mkt lyftande med mina ord. Kan bara säga att jag vet hu rhemskt det är att inte få sova och lyssna på barnskrik om natten. Knäckande. M höll på i sju månader, först kolik och sen nappskrik. När vi slutade med den så började han sova hela natten utan skrik. Hoppas det ordnar sig. Kram

  2. Stor kram från mig!!!!!!!!!!

  3. Läste någonstans (tror att det var FL.) att boken: Växa och upptäcka världen : sju utvecklingssprång under barnets första levnadsår ska vara väldigt bra att föklara vad som händer i barnets kropp när dessa ”utvecklingsfaser” kommer. Jag har inte köpt den själv men när det känns som om man inte vet vad man ska göra när Lucas inte är sig själv så har jag varit väldigt nära kan jag säga.

    Lägger in en länk…. få se om den fungerar…

    Kram!!!

    • Tack för tipset! Jag har faktiskt läst om den boken och har funderat på att skaffa den. Läste på en annan blogg där en mamma har den och som nu efter att ha läst boken förstår lite bättre och har fått mycket hjälp av den. Kram

      • kolla om den finns på tradera. Kan ju bli några ören billigare…

  4. Jag är övertygad om att det är en utvecklingsfas vännen, men som du säger..när ska den ta slut då?
    Det är så jobbigt när man är mitt uppi det..men sen när du ser tillbaka så kommer du knappt minnas det..
    Kan ju vara en tandsing påväg också…
    Men det är skit att inte få sova .

    Styrke kram ❤

  5. Håller med de andra om att det är jobbigt att inte få sova. Men jag tror också på en utvecklingsfas. Känner igen lite av det du berättar. Hoppas den är snabbt övergående..


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

