Tidig morgon

15 augusti 2009 kl. 07:26 | Publicerat i Sonen Vilmer | 1 kommentar

ZZZZZZ….En aning trött är jag. Blev inte många timmars sömn inatt. Vilmer somnade vid 20.30 igår kväll, just som jag hade somnat till i soffan vid 23.45 vaknade han för mat. Det var bara gå ner och mata honom. När jag lade ner honom i spjälsängen blev han arg, det är ju mycket skönare och varmare hos mamma. Fick ta upp honom igen, lade honom vid bröstet igen. Han somnade om, fick sitta med honom en stund extra så att han skulle somna ordentligt. Prövade lägga ner honom igen, vaknade till igen såklart. Nappen funkade ju inte, fick ta till fingret. Det funkade så han somnade direkt. Klockan var vid det här laget närmare 1. Kröp ner i sängen för att  2,5 timma senare vakna av Vilmers ”ropande”. Upp och mata. En halvtimma tog det den här gången. Sedan var det dags igen strax innan kl.6. Upp för att mata, men då var det inte mat han ville ha för det kom en massa skit i blöjan istället….typiskt. Så det var bara gå upp och byta. Lyckligtvis somnade han om igen sedan, men sov bara i 40 min. Då tyckte han att det var dags att gå upp och då var kl.6.45….Så här sitter jag nu med en tokig kille i famnen, datorn framför mig och en kopp kaffe som står på bordet och väntar på mig. Kanske man får börja vänja sig vid att gå upp vid 6-7 på morgonen…nä jag hoppas inte det, jag är alldeles för morgontrött för det 😀

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det är ju så typiskt att barn vaknar så där tidigt. Skönt att Filippa är en sjusovare då så att inte hon också kommer upp tidgit och vill börja leka. Om några år kommer du titta tillbaka på detta och bara tycka det var mysigt med lite morgon gos *hihi*


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

