Lugna stugan

14 augusti 2009 kl. 10:23 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 1 kommentar

Just nu är det ganska lugnt här. Vilmer sover ute i vagnen, Niklas jobbar och Filippa åkte nyss med en kompis och hennes föräldrar till Sunne Vattenland. Hon var helt lyrisk när hon fick följa med dit idag 🙂 Dock känner man sig ju lite ”hönsig” när man släpper iväg sin lilla sessa såhär, antar att det beror i första hand på att de ska bada och att man inte känner till föräldrarna sådär jätteväl. Man vet egentligen inte riktigt hur noga de ser efter dom. Själv har man råkoll på vart Filippa är när hon badar och oftast är det alltid någon utav oss som står bredvid och tittar till henne….Men man måste ju släppa taget och lita på andra också!

Jag började städa igår. Dammade och dammsög så idag ska jag göra resten om man får för lillkillen förstås, behöver torka golven och tvätta av speglarna. Var superduktig hela dagen igår tyckte jag, städade och tränade på orbitreken på kvällen. Åt inget snask heller 😀

Natten har som vanligt varit lite si och så, Vilmer har vaknat ungefär efter 2 timmar hela natten. Det enda han vill är att ligga vid bröstet, vet inte om det är maten eller bara snuttandet han vill åt. Han vill ju nämligen inte ta nappen, den ratar han totalt (många gånger duger det bara att ta mammas finger och snutta på lite grann innan han somnar...) På morgonsidan, tror klockan var runt 5 så hörde jag hur han gnällde. Gick upp och när jag tittar ner i spjälsängen så ligger han på mage och försöker liksom vända tillbaka sig…hihi. Han såg så söt ut när han tittade på mig med sina stora bruna ögon och var alldeles förtvivlad över att han hamnat på mage, mamma blir så glad och stolt när man ser hur han gör framsteg, stora som små. Det var alltså första gången han vände sig från rygg till mage :mrgreen:

Filippas första pyssel på skolan, ett grodhus 🙂

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag kan tänka mig hur det känns att lämna iväg henne sådär. Men någon gång lär man ju börja 🙂

    Ja, du var verkligen duktig igår! Jobbigt när ni inte får sova riktigt…Vad söt han är! Kul att han börjat vända sig )

    Jättefint pyssel hon har gjort 🙂

    Ja, såklart hör jag av mig när jag är hemma igen, blir ett par nätter nu för skolan börjar ju på onsdag. Det ska bli så skönt att få soooova 🙂

    Ha en bra helg på er nu!
    Massor av kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

