Fullt ös-medvetslös

12 augusti 2009 kl. 21:30 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa | 8 kommentarer

”Sitter på ballen och kollar in fejjan”…..lite töntigt kanske med alla dessa internet ord som cirkulerar. Just nu kallar man Facebook för ”fejjan”. ”Ballen” är inte det man tror sig vara utan betyder rätt och slätt balkongen. Men oftast är det så att även om man tycker det låter hur töntigt som helst så dras man med av någon konstig anledning. Rubriken som jag satt ut är också ett sånt där uttryck som används i cyberrymden, men det stämmer ganska bra på mig just nu….känner mig helt ur gängorna. Trött som bara den då Vilmer vaknar stup i kvarten på nätterna och under dagarna har man alltid saker att göra.

Eftersom Filippa skulle ha en längre inskolning på skolan idag fick Niklas följa med, lite jobbigt att ha hand om Vilmer samtidigt. Igår gick det iofs bra att ha med honom men då var det bara för två timmar. Ena timman satt han i mitt knä jättepigg och glad och andra timman sov han. Det har gått superbra för Filippa de här två dagarna på skolan, hon verkar känna sig trygg med både barnen och personalen så det känns jättebra! Hoppas det fortsätter så.

Har nu fått en lite nyare header som ni kanske märker, söta Emma har hjälpt mig att få till en. Hon tyckte synd om Vilmer som inte fick vara med 😀 Passade på att ändra layouten också, ganska likt den gamla. Fast det känns lite fräschare nu.

Idag har jag varit till Maria och fikat, passade på att åka förbi mina föräldrar också. Varit in till stan och köpt present eftersom Filippa ska på barnkalas till helgen. Nu har jag den där ångesten över mig att jag behöver städa härhemma, har så mycket att göra men så liiite ork! Får se om jag orkar ta tag i städningen imorgon….

Känner mig fortfarande lite bitchig, kanske är för att jag verkligen är en? 😉 Vithårig är jag i alla fall och det är inte gubben sen med att berätta för mig varje dag…”krösamaja” är mitt nya smeknamn härhemma!

2009-08-10 Från mobilen 002

 

8 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Fast N ska väl inte säga nåt eller? Hellre vithårig än tunnhårig *hihi*

    • Haha…ja precis, jag brukar kalla honom för Skalleper 😀

  2. Wow vad fint här var 🙂

    Hehe, din rubrik är ett uttryck jag då o då använder men det om FB hade jag aldrig sagt, hoppas jag i alla fall 😉 Ser du att jag skriver det så skäll! Haha!

    Usch ja, jag förstår verkligen din trötthet. Man är så beroedna av den då det faktiskt påverkar ALLT. Här sitter jag igen och har bara sovit ett par timmar inatt så jag måste nog göra något nu innan jag blir ett vrak fullständigt. Men tack för din tumme!

    Vad skönt att höra om Filippas inskolning 🙂

    Haha, krösa maja….;) Kan egentligen bara hålla med om Emmas kommentar ju…haha!

    Ang din kommentar, ”Sjunde himlen” är jättebra och det är fler snyggingar där genom avsnitten är honom 😉 Däremot har jag aldrig tittat direkt på ”What about Brian”. Så jag får kanske satsa på det då 🙂

    Ha nu en bra dag och ta det lugnt med städningen vet jag!
    Många kramar!

  3. Måste ju bara nämna din fina bild också…Klockren! Haha 😉

  4. Nämen gumman, vad fint du fått det!
    Haha..fejjan kom jag på mig med att skriva igår:) å ballen kommer lite titt som tätt..töntig man är egentligen, herregud över TRETTIO ÅR!! ‘asg*
    Men det är ok!

    Vad härligt att det går så bra för Filippa i skolan:) stora damen nu.
    Jag kan inte minnas att Felicia hde nån inskolning i 0:an…men jag kanske minns fel?

    Det där med att man har massor att göra men ingen ork känner jag till..å det gör iaf mig på USELT humör, ja jag blir nästan lite smådeppig.
    Jag blir så iriiterad på mig själv då, att jag inte orkar!
    Accepterat att jag har fibro? Nähää..

    Hoppas dagen blir bättre.

    *s* Krösamaja..henne var jag lite rädd för som liten

    Kramas

    • Nä det är inte alla som har inskolning i nollan, de två andra skolorna här på orten har inte det (F:s kusin H på 7,5 år) hade inte inskolning) Bara den här skolan som Filippa börjat på som har det. Superbra tycker jag!

      Nej det är ju så, ibland har man verkligen inte accpeterat fibron. Vilket gör en så himla arg och ledsen.

      Kram

  5. Sv: Tack för din fina kommentar vännen! Det värmer 🙂
    Jag sover inget på dagen, klarar helt enkelt inte det men tro mig att jag försöker, är ju så trött så orkar knappt hänga ihop…Så numera ligger jag rätt mycket mens en blir jag bara rastlös då då.
    Jag har ända sedan jag fick min värk alltid haft extremt svårt för att sova då det inte är natt, är väl värken som spökar för mycket där antar jag.
    Det som bekymrar mig nu är det där andra, alla mardrömmar handlar typ om samma sak och det har med honom att göra 😦 Jag vet ju att jag lär ta tag i det men hur styr man sina tankar då man sover?
    Att jag sover bättre när jag har folk precis runt mig är helt klart men det funkar inte bra att sova inne i stora huset då jag reagerar endel på våran hund, måste vara lagom doser av honom tyvärr.
    Hade jag tålt honom helt så skulle jag haft honom hos mig då hade jag nog känt mig tryggare.

    Okej, skönt att dem hjälper dig så bra, har lilleman sovit bättre inatt då?

    Ha en fortsatt bra dag!
    Kramar ❤

  6. Vad fin headern blev. Så klart att båda barnen ska vara med. Ha en bra torsdag!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

