Vattenland

05 augusti 2009 kl. 19:57 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 4 kommentarer
Etiketter: ,

Det visade ingenting i halsen på någon utav oss så vi bestämde oss för att sticka iväg till Sunne Vattenland idag. Tur med vädret hade vi, var riktigt skönt att bara sitta och lata sig (ja när Vilmer sov i alla fall) Filippa hade jätteskoj och hon åkte faktiskt den mindre rutchkanan, (stavning?) helt själv vilket hon aldrig har gjort förut. Hon var faktiskt väldigt tuff idag, riktigt kul att se! Dagen till ära hade jag köpt blöjbadbyxor till Vilmer så han skulle få bada lite han också, men det var verkligen inte populärt. Doppade fötterna lite och han gallskrek, stackarn. Så det blev inte mer än så, han nöjde sig med att bara ligga i vagnen och brottas med filten eller sitta i min famn. Förut har vi köpt mat därborta, men det blir ju ganska dyrt med både inträde och mat så idag tog vi med oss mat att äta. Smörgåsar och pannkakor, samt dricka och chips. Funkade hur bra som helst.

Nu är jag ganska sliten, har varit ordentligt trött i flera dagar nu med mer värk också. Får hoppas det blir lite bättre snart, men jag antar att det inte blir det….för på lördag sätter vi oss i bilen igen för att hälsa på kompisar i Trollhättan och till veckan börjar inskolningen på skolan för Filippa.

Nu ska vi först natta Filippa och sedan blir det soffläge med en skål popcorn! Har fått bilder på Vilmers dop av Emma också så jag tänkte lägga ut några så ni får se, men det får bli imorgon.

Babewatch 😉

 

Mycket bättre att sitta i mammas knä än att doppa fötterna i det kalla vattnet!

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. En riktig babe i vattnet där 🙂 Och Vilmer är ju bara för charmig!!

  2. Vad mysigt ni hade det, dem är ju så söta! Jätte fina bilder 🙂
    Vilken liten badkruka lille Vilmer är då…Kanske ärftliga drag…haha ;)Och syftar då på dej ska jag kanske tillägga ;)Fast om jag sen ska säga nåt är ju en annan femma…Haha!

    Kan tänka mig att din värk o allt är värre nu, menar du har ju ändå haft en hel del så som med dopet t.ex, kommer ju oftast efteråt sånt. Drygt!

    Hmm angående din kommentar så fick jag igår ge med mig och ta dem där dryga kortisonen, därav varför jag redan är vaken och sitter här. Jobbigt men vad ska man göra? Det är bara till att hoppas på det bästa nu ju 🙂

    Ha en bra dag!
    Många kramar!

  3. Vilka fina bilder:)
    Är det ungefär som Leksandssommarland det där?
    *avis* Jag gillar sånt, ligga & plaska hela dagarna:)

    Haha nää Vilmer gillade verkligen inte vattnet..Mycket bättre i vagnen:)
    Vad söt han var där ❤ Ser såå glad & nöjd ut.

    Kramis

    • I Sunne finns det bara bad, inga karuseller eller annat 🙂


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

