Halsprov

04 augusti 2009 kl. 07:23 | Publicerat i Allmänt, Sonen Vilmer | 7 kommentarer

Jag började ju känna i halsen förra veckan, men sedan under helgen har det varit lugnt. Igår kom det tillbaka, Filippa klagade även hon igår att hon hade ont i halsen. Satte mig därför i telefonkö imorse för att få en tid, efter att ha suttit i ganska lång telefonkö kom jag fram och vi fick en tid nu på fm. Tyckte det var lika bra att maken fick en tid också för att kolla så vi åker iväg hela familjen till sjukan!

Har inte märkt något speciellt på Vilmer att han ska ha blivit smittad av något ännu, vet inte riktigt hur man märker. Men det kanske verkligen märks på honom med feber och annat? Det är ju inte så himla lätt att kolla i halsen på honom heller om man är röd.

Malin undrade vad Vilmer hade fått i doppresent så här kommer listan:

  • Tripp trappstol
  • 4 st böcker, varav tre av dom var Barnkammarböcker
  • Spöket Laban mjukis
  • Mätsticka Pirat
  • Tandmugg Pirat
  • Krok Pirat
  • Stor tavla Pirat
  • Sparbössa Pirat
  • Nalle Puh biltåg
  • Fotoalbum
  • Ram att sätta första året bilder
  • Ljusstake
  • Samlingsskedar
  • Djurgården mössa, napp och Idolbild
  • Leksakslåda i trä med hjul och handtag (kolla HÄR)
  • Pengar

Jag tror det var allt, sedan kommer även Vilmer få Lyckopenningen från farmor och farfar också precis som Filippa fick. Men det kommer senare.

Nu får jag ta och väcka min familj så vi hinner iväg till vårdcentralen, får försöka kika på era bloggar senare!

Vår underbara lilla charmtroll!

7 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jag hoppas det går bra med era halsar då.

    Vad mycket fint han fick, lite gott o blandat ju 🙂 Förstår att du vill sätta igång med att fixa i ordning allt nu då då.

    Hoppas ni får en bra dag trots läkarbesök och halsont.
    Kramar!

  2. Jag glömde ju att kommentera det fina fotot…Han är ju bara så himla sööööt! En glad liten prick 🙂
    Kram igen!

  3. Jag skriver om allt mellan himmel och jord, tänkvärt, struntsaker, träning, en skada, om barn – stora som små, design och om livet helt enkelt.
    Följ mig gärna på bloglovin.

    //Ninelin

    ninelin.blogg.se

  4. Hur gick det hos vårdcentralen? Var det virus eller?
    Ja det var en hel del han fick i doppresenter! Bra saker som inte bara blir liggandes.
    Men nu blev jag fundersam, är inte ni färjestadare?? Eller har lille Vilmer redan gått sin egen väg?(syftar på djurgårdsmössan)
    🙂
    Kram

    • Det var ingen streptokocker i alla fall och det är ju bra, lite röda i halsen bara.

      Jo självklart är vi färjestadare, Niklas har en kusin som är djurgårdare. Därför fick han det, lär väl aldrig bli använt antar jag 😀 Kram kram

  5. Vad skönt att det inte var så illa i era halsar då, hoppas på att dem snart blir bra då då 🙂

    Ja, man kan börja att reagera bara sådär rätt som det är, dock är nog risken störe ifall man tidigare har allergier eller astma. Det är också något som kan vara rätt så ärftligt. Kan ju vara bra att tänka på.
    Det första man får göra då då är att åka iväg om personen i fråga inte har någon medicin för det, t.ex ett vanligt astmaspray kan lätta.Finns det medicin så ska den tas med en enda gång. Det kan väldigt snabbt svullna igen så att åka iväg är det enda rätta.

    Man kan även reagera med kliande eller utslag, större rodnad än vad som är normalt, då är det också säkrast att åka iväg för då kommer det kanske mera.

    Ja, lite råd och tips fick du ju i alla fall här. Vad skönt att hennes kompis inte reagerar för det, ett annat tips förresten är ju som du säkert själv förstår att försöka behålla lugnet själv, inte lätt alla ggr men det påverkar den som reagerar hemskt mycket. Många börjar ju hyperventilerar och då kan man ju inte andas riktigt för den saken. Jag hade stora problem med just den biten när jag genast fick min astma, sen är det något man lär sig att hantera.

    Ojdå, en lång kommentar 🙂
    Hoppas dagen er har varit bra!
    Många kramar!

  6. Gud va söt han är!
    *smälter*

    Gott att det inte var streppisar i halsen.
    Krya på er.
    KRam


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

