Älskade barn

03 augusti 2009 kl. 08:04 | Publicerat i Sonen Vilmer | 5 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Ja Älskade Barn, nu är han äntligen döpt. Så himla skönt när allt är över. Allt gick jättebra och Vilmer skötte sig exemplarisk. I kyrkan var han helnöjd hela tiden, pratade lite emellanåt och log. Inte blev han heller ledsen när det började spelas som jag trodde han skulle bli. Prästen var jättebra, allt blev så avslappnat. Storasyster fick såklart hälla vatten i dopfunten, hon var så stolt 🙂 Ann-Kristin bjöd på jättefin sång av låten ”Älskade barn”, tänker alltid och kommer alltid att tänka på Vilmer när jag hör låten. När jag hör låtarna ”Det gåtfulla folket”, ”Du vet väl om att du är värdefull” och ”Men bara om min älskade väntar” tänker jag alltid på Filippa. Man blir liksom alldeles varm i hela kroppen…I alla fall blev dopet precis som jag hade tänkt mig. Även efter dopet vid fikat blev bra, kände verkligen att det var lagomt med folk. Är glad att vi inte bjöd in fler än de vi gjorde, för varför ska man bjuda in folk som inte ens har varit här än och träffat Vilmer? Eller släkt som man inte träffar mer än på enstaka släktträffar?

Det enda negativa med dopet var väl att vi inte hade en kamera, skulle ha lånat storebrors kamera men den lyckades också gå i sönder lagomt till dopet så nu får jag försöka samla ihop lite bilder från andra. Måste ju ha lite bilder i Vilmers album. 

Tårtorna blev lyckade och maken var glad såklart :mrgreen: De var goda men otroligt mäktiga, säkert mycket pga kombinationerna av smakerna. Nästa gång kanske det duger gott och väl med sockerkaksbotten…fanns ju en del varianter av smaker att välja på:

Chokladkaka med hallonfyllning

Banankaka med chokladfyllning

 

Tårtbilderna kommer från Cakehelp.se, gå in och kolla på tårtor som hon har gjort. Helt otroliga tårtor gör hon!

Tack så mycket för alla presenter som Vilmer fick…nu är jag riktigt sugen på att börja göra ordning barnens rum 😀

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. vilka fina tårtor! jätte häftiga 🙂

  2. Vad kul att dagen blev så som du ville, jätteskönt ju 🙂
    Vad typiskt att även den kamera gick sönder då!
    Ja, jag blev verkligen imponerad av alla tårtor dem gör där 🙂 Vad fick han nu då?

    Jodå, min måndag har bara varit bra hitills och hoppas på detsamma för dig 🙂
    Kramar!

  3. Vilken underbart söt liten kille!!! Och vilken fantastisk tårta, de ser jättefina ut alla varianterna. Fantastisk bagare!! 🙂

  4. Jättefina tårtor till en jättefin kille -såklart!

    Hade jag vetat att alla era tillgängliga kameror strejkade hade jag kommit med min gamla hederliga systemkamera. Den används sällan men ger så fina foton…

    • Åh en systemkamera skulle jag jättegärna vilja ha, vore roligt att kunna ta riktigt bra foton. Jag som fotar i princip varje dag också känner mig nästan handikappad nu. Tack för det sena erbjudande 😀


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

