Orbitrek och BVC

29 juli 2009 kl. 20:58 | Publicerat i Allmänt, Sonen Vilmer | 3 kommentarer

Idag var det då dags för bvc-besök. Vilmer hade som vanligt gått upp ungefär 700 g på fyra veckor så nu väger han 6315 g, längden hade han dragit iväg en hel del på. Ungefär 4 cm så hela 63,5 cm är han nu. Eftersom han var så liten när han föddes och gick ner så mycket i vikt de första dagarna har han hela tiden legat under medel på vikt och längdkurvorna. Men nu ligger han helt plötsligt över medel på längd. Det roliga är att jag kollade Filippas vikt och längd på hennes 4 månadersdag (ja Vilmer blir ju faktiskt 4 månader imorgon 🙂 ) och hon var också exakt 63,5 cm lång, men hon vägde 6950 g så hon var ju lite rundare. Vilmers vänsteröga har ju inte hängt med som ni kanske minns att jag har skrivit förut och sköterskan tyckte inte att det blivit bättre så hon tyckte det var lika bra att skicka en remiss för att få det kollat. Han skelar ju inte så mycket men ändå så mycket så att man borde kolla upp det sa hon. Dock fattade jag som att hon skulle vänta med remissen tills nästa månad då det är läkarbesök för Vilmer, för att höra vad läkaren säger också.

Den här bilden tog Filippa på sin lillebror idag med min mobil. Det är många som säger att han är en liten charmis och stolstråle för han skrattar så fort man pratar med honom 😀

Efter besöket på bvc åkte vi ner till svärföräldrarna för att få lite fika. Svärmor hade varit med kusin H till vårdcentralen då han hade ont i foten. Tydligen hade han streptokocker (stavning?) både på foten och i halsen och även svinkoppor. Som tur var gick han raka vägen upp till övervåningen och lade sig i soffan. Dock träffade vi ju honom även igår, då var han här med svärföräldrarna och redan då hade han ju ont i foten och den där koppan i ansiktet (de trodde han hade rivit sig eller något) så man får väl hoppas att man inte blivit smittad. Vore ju inte så kul när man har dop till helgen!

Sedan åkte vi hemåt för att ta emot besök av ett par kompisar som skulle komma och fika. Fikade med kladdkaka och glass!

Mitt nya liv som jag skulle börja med har inte gått så himla bra, men nu ska jag dra igång igen. Det är inte lätt att få till träningen med en son som inte sover så mycket under dagarna. Nu borde det ju gå lättare när Niklas är hemma. Igår körde jag på Orbitreken efter flera veckors uppehåll, provade att köra till ett program på en dvd som följde Orbitreken. 20 min långt var det och jag vart helt slut efteråt (Niklas körde ett program som var på 50 min…herregud, då skulle jag dö om jag körde det programmet) Jag brukar nästan aldrig svettas när jag tränar, men efter de långa minuterna dröp svetten i pannan på mig. Jobbigast var när man skulle trampa bakåt….Bra träning är det säkert så jag måste försöka hålla detta nu att jag kör i alla fall 2 ggr i veckan till att börja med även om jag får mer värk efteråt. Kan ju också säga att mina kvällar har sett ut såhär nu: Chips, popcorn, chips, popcorn, chips, popcorn….det är ju inte konstigt att jag inte går ner de där 5-6 kg som är kvar av graviditeten, eller hur?

Imorgon är det torsdag och en ny härlig dag (ironisk? Nja, lite kanske)

Godnatt!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. det som är himla fint när man svettas är att man kan va rätt säker på att förbränningen är igång och att mna kör ”rätt” puls mässigt! Så hejja hejja! 😀

    o hoppas ni slipper sjukdom!

  2. Är det enbart för den skelning Vilmer har som ni ska få remiss då eller? Kul att dem är precis lika långa vid samma ålder 🙂

    Jag hoppas verkligen att ni klarar er från sjukdom, tror faktiskt det stavas sådär, ser bra ut i alla fall 😉

    Du hade ju också en bra dag då då med besök och allt, alltid lika kul!

    Är det jobbigt med din värk under tiden du tränar också eller kommer det ”bara” efteråt? Självklart är det jobbigt för dig med din värk och träning men du är duktig!

    Ja, den boken har jag också, så hemsk!
    I tidningen här står det att vattentempraturen ligger runt 18-20 grader, så på tok för kallt egentligen men nu har jag ju det hela överstökat, haha!
    Vilken bra ursäkt du har denna sommaren då ;)Haha!

    Ha en bra dag!
    Kramar!

  3. Gud så söt han är!!
    Inget jag tänkte på men när du skrev att han skelade så ser man ju faktiskt det..men som sagt..inget jag tänkte på.
    Haha så mkt som Vilmer väger nu vägde Johan då han föddes..hoppas då inte jag behöver klämma ut en sån klump:D

    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

