Hujeda mej vá många sånger

09 juli 2009 kl. 15:38 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa | 9 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Nästa vecka ska vi iväg på det här med Filippa, hon älskar ju verkligen Astrid Lindgren sångerna (jag också 🙂 ) så det kommer säkert bli jättekul, inte bara för henne utan även för mig! 😀

hujedamej550x667

Vad kan väl passa bättre än Astrid Lindgrens älskade och folkkära sånger i folkparkerna i sommar! Dessutom framförda i modern tolkning och med många av barnens favoritartister på scen!

Linus Wahlgren, Kim Sulocki, Sara Edwardsson, Benjamin och Bianca Wahlgren, Frida och Mimmi Sandén, Josefine Götestam, Vendela Palmgren m fl bjuder på en musikalisk och svängig show som också innehåller mycket dans och skojfriskt småprat.

Hujeda mej va’ många sånger” framförs visorna från Pippi, Emil, Madicken, Karlsson på taket, Ronja samt Rasmus på luffen på ett sätt som du aldrig har hört dem. Gammalt och välkänt med mycket igenkänning i ny, grym tappning – en riktig kalasföreställning för hela familjen! 

9 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ska dessa vara lite överallt i sommar eller? Har helt missat detta…Jag älskar ju också Astrid och alla låtar är ju bara så fina 🙂
    Vad kul ni ska ha det. Det blir en upplevelse det.

    Ha en fortsatt bra kväll!
    Många kramar!

    • Om du klickar på bilden så kommer du till en sida som visar vart de ska turnera. Kommer säkert bli jättekul, härliga artister med också!

  2. Detta har jag total missat! Låter ju kul och säkert ngt som W skulle älska att få uppleva. Tack för tips.

    • Tyvärr är det ju inte i stan, hade varit bättre. Men man får väl offra de där extra milen bara för att få se 🙂

  3. Jag älskar sånger!
    älskar dessutom linus wahlgren och benjamin!
    Ta några kort på dom kanske ?
    så får jag se 😀

    • Jag kommer säkert ta lite bilder så du får se 😀

  4. Okej, tack för tipset 🙂

    Jodå, vi har haft en superfin dag, bara myst! Men nu är jag trött ska du veta och ja, dem också förstås, lilleman sover nu 🙂

    Natti natti!
    Kramar!

  5. Testa gärna min cheesecake. Den är jätteenkel och smakar nästan som glass.
    gottochenkelt.blogg.se

  6. Vad roligt för er!
    Det där är säkert toppen!!
    Kul att höra sen vad du/ni tyckte:)
    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

