Liggandes på mage

08 juli 2009 kl. 09:42 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer, Värk, känsligt | 4 kommentarer

Försöker intala mig att det är lite bättre idag *funderar*, men det är det inte. Utöver den sprängande och tryckande huvudvärken har jag hemskt ont i rygg, axlar, armar och nacke. Det trycker och har sig runt mina revben så det är svårt att andas. Ligger man på mage på spikmattan så stimulerar den diafragman och andningen, kanske skulle lägga mig på den om jag får tid över. Igår blev det nämligen inget. Funderar på om jag ska låta Niklas vara hemma idag från jobbet, det är inte ofta jag behöver den hjälpen så han behöver vara hemma. Men just nu känns det som att jag skulle behöva det. Han kan inte göra så mycket med Vilmer men han kan istället hjälpa mig med Filippa och andra saker.

Någon annan som jag låter ligga på mage är ju Vilmer, han blir jättefort arg när jag lägger honom så. Så det gäller att vara snabb med kameran om man ska få till den där fina bilden på honom liggandes naken på en fäll…här är några som jag lyckats tagit. Får nog bli några fler testbilder och se om man kan få till några bättre:

Här är några bilder på Filippa vid ungefär samma ålder. Man ser vad olika de har blivit nu, dock finns det ju självklart en massa likheter också som leendet. De har precis samma leende.  Men Vilmer har verkligen förändrats väldigt mycket. Annan ansiktsform, rundare. Men ändå var Filippa rundare i käkarna och rundare hela hon 🙂

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Inte så lätt att få till de där ”ligga-på-mage-nakenbilderna på fällen” alltid… M totalvägrar i stort sett alltid magaktiviteter. ”Magdopbilderna” tog jag med hjälp av Ikeas badbalja som jag stoppade en stor kudde och sen la över ett svart tyg då gick det bra och sen kom han upp lite från golvet så det var lättare att fota. Ha en bra onsdag.

  2. Vilka fina kort 🙂 Dem är ju bara för söta, båda två!
    Det fjärde på Vilmer är ju bara helt klockrent ycker jag.

    Usch ja, kan tänka mig att det är jobbigt för dig att ha hand om båda barnen när du mår som du gör.
    Hoppas du känner dig bättre snart!

    Jag och min ”lillhöna” har precis varit på picknick men det var riktigt kallt…Skönt att komma hem igen 🙂

    Ha en fortsatt bra dag vännen!
    KRAMAR!

  3. Sv: Tack vad du är go! Såhär pigg som jag känner mig nu har jag inte gjort på bra länge om man bortser från min mage som inte samarbetar alla ggr ännu men sakta men säkert.

    Ja, jag och lillhönan älskar att vara tillsammans, vi har alltid haft starka band vi bägge 🙂

    Dem bor ca 70 mil härifrån, rätt nära där Linda bor faktiskt så tyvärr ses vi ju inte så ofta som man vill och man missar ju verkligen mycket i lillemans utveckling. Så jag längtar så!

    Skönt att Niklas kunde vara hemma idag, det behövde du! Nu får jag hoppas att du sover gott också.

    Natti natti kramar!

  4. Hej! och tack ska du ha, alltid kul med nya läsare 🙂

    Så öppet och ärligt su skriver om din sjukdom. intresant att läsa för en oinsatt, kan inte tänka mig så kämpigt det måste vara vissa dagar…

    Åh, så fina kort på grabben. blev inspirerad till att ta naken-på-mage-koprt. nu när han e så duktig på att hålla uppe huvudet.

    Ha en fin dag!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

