Tidig morgon

03 juli 2009 kl. 08:08 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Japp idag steg jag upp strax efter 7. Vilmer ammades då och sedan kunde jag inte somna om, gick därför upp för att förhoppningsvis få dricka mitt morgonkaffe helt ostört och hör och häpna. Det fick jag! De två små liven har legat i sängen länge nu och klockan är snart halv 10. Dock hörde jag lilleman där nere skrika till så de är väl på g att vakna nu. Kvart i 9 idag knackade det på dörren, utanför står en liten kille och vill leka med Filippa…oj oj oj, så tidigt. Skulle då aldrig skicka iväg mina barn så tidigt för att leka, å andra sidan verkar jag inte ha barn som är pigga och alerta vid den tiden heller 😀

PÅ SPRÅNG….

Tillbaka….Barnen vaknade så nu har de fått frukost båda två, den stora tittar på Dora en stund innan det är dags att klä på sig och gå ut för att leka och den lilla ligger på golvet och filosoferar. Kvart i 10 var det en annan kompis leksugen, men Filippa var ju långtifrån klar, hade nyss vaknat då ju och hon är en sådan som gärna vill sitta och äta frukost länge och se på teve innan hon gör sig ordning. Vilket jag tycker är himla skönt. Det är nog jag som har format henne sådan för jag klarar inte av att stressa på morgonen. Vill gärna ha hela fm att kunna gå och dra. Var ju tydligen sådan när jag var liten också, har fått höra av kompisar att till mig kunde man inte ringa för tidigt eftersom jag antingen sov eller också satt precis som Filippa 😀 Sedan även om man har barn som är uppe tidigt på morgonen så tycker inte jag att man skickar iväg sina barn eller ringer till kompisar före kl.10, men det är jag det!

Har fått den här lilla visan på hjärnan, mamma sjöng den när jag var liten för jag tyckte den var så rolig. Men jag har för mig att hon sjöng nåt mer, om någon gris kanske? Någon som vet? Som kan hela texten? Det här är det enda jag kommer ihåg:

När jag var liten var jag elak det vet jag
när mamma sa jag skulle pissa så sket jag
när mamma sa jag skulle skita då skrek jag
när jag var liten var jag elak det vet jag

Nu har lilleman filosoferat klart så det är bäst att ta upp honom.

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Huj så skönt för dig att få så lugnt & skönt på morgonkvisten:)
    Jag håller med dig!
    Felicia får aldrig gå till nån kompis före kl 10, nu sover ju hon också rätt så länge eftersom hon är ute senare på kvällarna o lägger sig senare.
    Men härommorgonen var den en tjej som stod o ringde på dörren kl 8!
    jag tror nästan hon hade gått hit utan att säga nåt till föräldrarna, måste ju vara så.

    Kram

  2. Jag är likadan på morgonen som ni, hatar att stressa och särskilt då! Sitteer och degar i min pyjamas en bra stund innan jag gör nåt vettigt.

    Tycker också det där var tidigt, jag ringer aldrig någon eller hälsar på någon innan kl.10 om det inte är bestämt förstås, hehe.

    Den där visan har jag hört många ggr dock på listerländskan, den avskyvärda dialekten vi har här. Mamma har sjungt den där så jag ska höra med henne sen om hon kan mera på den 🙂

    Ha en bra dag!
    KRAM!

  3. Sv: Tack!
    Japp, ska göra det fast hon är inte hemma nu…Ja, det är så irreterande när man fått nåt så på huvudet men inte kommer på det, jag vet!

    Detsamma!
    Kramar!

  4. Vi har ungepass 10 mil till Leksand.
    Joo jag UNNADE mig:) det låter väldigt braa:)

    KRAM

  5. Skönt med en lugn morgon! Här är det morgon strax efter 6 ungefär, inte riktigt vad jag gillar men men… Lyckligtvis är barnprogrammen på tv roliga då så man själv hinner vakna lite.

    Den sången har jag aldrig hört! 😀 Skulle vara intressant att höra början och fortsättningen…

    Nu är ju Ebba för liten för att ha kompisar som kommer och ringer på (och tvärtom) men före 10 kändes tidigt. Trots att Ebba är morgonpigg så kan man ju få ha morgonen ifred, någon förälder kanske har sovmorgon eller bara vill ha lugn och ro. Tror vi kommer ha likadan regel här om ett par år. 🙂


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

