Feber

01 juli 2009 kl. 20:44 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Febern kom igårkväll på Vilmer, dock sov han som vanligt under natten och det var jätteskönt. Han somnade vid 22 och vaknade vid 3 för mat, då gav jag honom en panodil för han kändes så varm. Sedan somnade han om. Vaknade därefter vid halv 7, åt och somnade om och vaknade vid halv 9. Då steg vi upp. Därefter var inte Vilmer på bra humör pga febern. Sov för det mesta, men ville bara sova i min famn. Så fort jag lade ner honom skrek han som en stucken gris. Som tur var ville Filippa leka med kusin Hampus som var hos farmor och farfar, så hon fick åka dit. Då kunde jag helt och hållet ta hand om sjuklingen. På em blev han mycket bättre och piggare så då började han prata och le igen 🙂

Nu på kvällen har han kunnat sitta i babysittern lite medans jag dammsög och tog hand om Filippa som var ledsen pga att det hände en liten olycka i farmor och farfars bassäng så ena hennes lösa framtand ramlade av. Den andra tanden bredvid som var lika lös hänger typ på en skör tråd just nu. Filippa är otroligt rädd för att saker ska göra ont och rädd för blod så tappa några tänder vill hon egentligen inte göra. Just nu har hon ju väldigt svårt för att prata ordentligt för den väldigt lösa tanden, vi får se om den ryker imorgon!

Har faktiskt varit skönt med lite åska och regn idag, rensa luften lite och slippa den där hemska värmen. Fast det blir väl lika varmt imorgon igen. Men då har inte Vilmer feber och förhoppningsvis på bättre humör så man kan gå ut och göra någonting.

Nu ska jag ta med mitt onda huvud och min onda kropp ner till sängen och försöka få lite skönhetssömn…ja det behövs faktiskt!

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Skönt att han blev bättre igen, hoppas han är helt okej idag 🙂
    Ojdå, stackars Filippa, är den så pass lös så åker den säkert idag.

    Hoppas du sov gott och att ni får en bra dag!
    Kramar!

  2. Tack vännen!
    Hur mår Vilmer idag? Bättre hoppas jag 🙂
    Detsamma till er!
    KRAM!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

