Storbesök

25 juni 2009 kl. 21:22 | Publicerat i Allmänt, Sonen Vilmer | 4 kommentarer

Umgicks väldigt mycket med en kompis från högstadiet fram tills vi tog studenten. Sedan flyttade hon ca 20 mil bort och bor fortfarande där vilket gjorde att vi tappade kontakten. För 5 år sedan träffades vi en snabbis hos en gemensam kompis. Efter det har vi inte haft kontakt förrän hon blev med i Facebook för några månader sedan och det är därifrån vi fått kontakten igen. Igår skrev hon till mig på FB och frågade om hon och barnen kunde komma hit och hälsa på idag eftersom hon skulle hem till sin mor och syster som bor några mil härifrån. Så hon och hennes barn var här och hälsade på tidigare idag, var jättekul och träffa både henne och barnen. Har ju inte sett barnen förut, två tjejer på 8 och 5 år…jo den yngsta har jag sett en gång, men då var hon bara någon månad gammal. Barnen funkade jättebra tillsammans, de badade och lekte. Vi pratade på att ses igen någon gång under sommaren med våra gubbar också 🙂

Har under dagen haft sådan huvudvärk, migränaktigt (börjar nog bli lite tjatig om min huvudvärk… ) Lite illamående, sprängande ensidig huvudvärk och synstörningar. Trodde ett tag nu under kvällen att jag skulle gå åt, inte det roligaste och lättaste att orka med en sådan här migränhuvudvärk samtidigt som man har hand om en liten bebis som bara vill buren och en 6-åring som gnäller och säger emot allt man säger! När Filippa till slut lagt sig och somnat fick faktiskt Vilmer ligga här i soffan, lade ner honom i sin säng först men han vaknade till flera gånger och ville ha nappen. Kände att jag inte orkade springa upp och ner. Han vaknar väl snart och ska ha lite mat, efter det ska jag krypa ner i sängen och förhoppningsvis få sova gott i några timmar innan han vaknar igen!

Vilmer har faktiskt sovit riktigt bra hela dagen. Inga korta sovstunder utan två-tre längre stunder istället

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Å vad roligt för dig gumman, alltid kul att träffa gamla vänner:)
    Hoppas det blir av att ni träffas nåt mer i sommar då:)

    Uscha för din huvudvärk som du har hela tiden.(
    Måste vara oerhört jobbigt att vara själv med barnen då!
    Hoppas du sover gott nu o att den blir bättre tills imorrn.

    Jo jag gjorde kebabsallad, vart faktiskt väldigt gott.
    Vill inte ha varm mat nu ja, i det här vädret..så mkt sallad blir det;)

    Kram

  2. Vad roligt för dig! Jag hoppas också som Linda att ni ses mer nu då 🙂

    Det låter verkligen som att du borde ha lite av mitt ”äckel té” du, hehe! Syftar på din huvudvärk. Synd att du inte bor nämre mig ,skulle ju gett dej då… 🙂 Jag och kuse min jobbar för fullt på att försöka hitta det för mitt är snart slut…Den sida på nätet vi hittade skickade tydligen inte utanför USA 😦 Men någonstans måste det ju finnas till lite rimligt pris. Hmm, skam den som ger sig! 😉

    Tack för din som vanligt fina omtanke Terese! Jag uppskattar verkligen det! Ja, det var riktigt skönt att bara kunna sitta ute hela dagen så, utan att springa och kräkas…Hehe 🙂

    Ha nu en riktigt skön helg vännen min!
    Många kramar!

  3. sv tack så mycket 🙂

    din son är riktigt söt han med. sån där villervalla-dräkt har siri också men i stl 68, så den är fortfarande förstor. den verkar verkligen superskön att sova i.

  4. Sv: Ja, jag vet! Det är verkligen irreterande sånt och jag åkte ju in till sta`n bara för detta men jag får göra ett nytt försök på måndag istället, hehe.

    Jadå, kvällen igår var så trevlig så och visst är det mysigt med grillning trots mitt icke ätande av det just nu.
    Ni hade också det mysigt förstår jag, skönt 🙂

    Hoppas dagen varit bra!
    Kram kram!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

