Städa, tvätta, laga mat…

23 juni 2009 kl. 14:45 | Publicerat i Allmänt, Sonen Vilmer | 3 kommentarer

Jag tycker inte man gör något annat än att städa, laga mat, tvätta och ta hand om barn. Visserligen några snabbvändor till datorn också då, det är ju ett måste 🙂 Men vem har sagt att det är som semester att vara mammaledig, ordet mammaledig tycker jag inte är ett passande ord egentligen. Vadå mammaledig, man är väl aldrig ledig från att vara mamma? 😉 Jag läste någonstans att vara hemma med en bebis är som ett heltidsjobb. Det är inte bara under dagarna man behöver ”jobba” utan även på nätterna.

Igår var jag och Vilmer en sväng ner till svärföräldrarna, svärmor skulle följa med mig och lägga ut dopinbjudan till de som bor på orten. Sedan skulle svärfar kolla ena däcket på barnvagnen då luften går ur hela tiden. Filippa var hos ett par kompisar och lekte så hon ville inte följa med. När jag kom hem sedan och jag lade Vilmer i vagnen för och sova en stund passade jag på att gå på orbitreken. Gick 13 min den här gången och sedan blev det några situps. Vilmer vaknade strax efter jag var klar. Sedan var han vaken mestadels hela kvällen och dottern med….strax efter halv 12 somnade Filippa och även Vilmer. Det var den lugna och sköna vilostunden på kvällen det! Jag hoppas det går lite bättre ikväll, jag har lite inspelade program på teven som jag skulle vilja se.

Snart kommer svärföräldrarna hit och hämtar Filippa för hon vill följa med och titta när kusin Hampus sparkar fotboll, det är lite svårt på sommaren med kompisar. Många kompisar som är bortresta och så. Själv ska jag väl ta hand om den här busiga Vilmer…hör hur han ropar på mig nu. Hade hellre velat att han sov lite till så jag kunde vila min onda kropp och huvud en stund till….

Så här ska Vilmer helst ligga när han sover 🙂

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. sicken sötis!

  2. Nä… det är verkligen inte semester att vara mammaledig. Har fått höra det några gånger! Söt liten kille 🙂 //Sofi

  3. Nej du, dom som ser det som ledighet är helt fel ute:)
    Vissa killar kan ju tycka det sen när de är pappalediga själva så får de en annan syn på saken*heeh*

    *s* Vilmer ligger precis som Johan när han ska sova, han måste ha en kudde över huvudet:)

    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

