Midsommar 2009

19 juni 2009 kl. 08:34 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 7 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Då är midsommar här, än så länge ser vädret okej ut. Det regnar inte i alla fall och det är väl huvudsaken. Vi ska till kompisar idag som bor i närheten av oss, vi var där förra året också och det var riktigt trevligt. Blir ju dock ingen alkohol för mig i år eftersom jag ammar, men Niklas har köpt alkoholfri öl till mig så jag får dricka öl i alla fall 🙂

Idag är jag trött och har attans så ont. Vilmer har inatt vaknat varannan timma sedan klockan ett. Vid 5 tiden såg han grymt pigg ut så jag trodde jag skulle få gå upp då, men han låg bara och sprattlade och skrattade så det gick bra. Värre är det om han ligger och gråter och verkligen vill upp. Efter 30 min somnade han om igen och det var jag verkligen tacksam över 😀 Vi får se hur det blir ikväll om han har ro och sova i vagnen, under dagarna sover han ju väldigt sällan längre streckor. Oftast blir det inte mer än en timma i stöten. Jag hoppas inte han blir övertrött och grinig, vill ju ha en lugn och go kille med mig på midsommarfirande 😉

Igårmorse låg både Filippa och Vilmer hos mig i sängen. Efter att Vilmer ammat och somnat om gick jag upp, de låg så tätt barnen och med ansiktet åt samma håll. Tyckte de var så söta och lika så jag gick upp för att hämta kameran. När jag kom ner då hade Filippa såklart flyttat på sig och vänt sig åt andra hållet, busfia.

2009-06-19 001

Jag hoppas ni får en jättetrevlig midsommar!

7 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. det ser väldigt grått ute hos mig 😦

  2. Å vad stor han har blivit Vilmer:)
    Glad midsommar till er också!!

  3. Hoppas nu ni får en riktigt skön midsommar med glada och pigga barn 🙂 Och hoppas din värk ger med sig lite.
    Vad söta dem är!

    Det har tyvärr inte gått bra för mig, jag är ännu sämre idag och ska alltså fira med släkten fast i nuläget vet jag inte ens hur jag ska orka gå den lilla sträckan, är mer död än levande idag.
    Men det blir säkert bra och trevligt i alla fall 🙂
    Tack detsamma till dig och din familj!
    Många kramar!

  4. D e grått här me (sydvästra finland) men va gör d bara humöret hålls uppe. Inte allti lätt me småttingar när man ska iväg. Minns d så väl. Nu e han ren 8 o huur stor som helst (fortfarande inte alltid lätt…) 😀
    Kram o ha en fin midsommar!!

  5. Man får i stort sett ha kameran bakfickan om man ska hinna med att fånga vissa moments. SJälv bommar jag massor av mysiga och fina tillfällen… 😦 Söta är de iaf, liten coh stor:) Ha en trevlig fortsättning på midsommarhelgen.

  6. Hejsan! 😀
    Vet du om det går att mobilblogga på wordpress.com? =)

  7. Tack vännen! Jag mår tyvärr lika dåligt ännu 😦 Det är så envist och så jobbigt! Men skam den som ger sig 🙂
    Hur är det själv då? Haft en bra helg och så?
    Ha en fortsatt bra kväll!
    Massor av kraaamar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

