Långa ögonfransar och utveckling

17 juni 2009 kl. 20:53 | Publicerat i Allmänt, Sonen Vilmer | 1 kommentar
Etiketter: ,

Något som jag har önskat hela mitt liv är långa ögonfransar, de är ganska korta så när jag lägger på mascara får jag lägga på flera lager så att de ska bli längre. Använda en sån där ögonfransböjare går absolut inte, har provat hur många gånger som helst. Men med en bra mascara brukar jag få till ganska fina ögonfransar i alla fall, alltid något 🙂

En som inte behöver oroa sig för korta ögonfransar i framtiden är Vilmer, hans ögonfransar har kommit rejält nu den sista tiden:

Filippa har ju också långa fransar, de har inte fått det från mig i alla fall. Är väl från sin snygga pappa 😉

Jag och barnen tog oss en promenad ner till svärföräldrarna, vi hade så tråkigt här på fm och det var strålande väder ute så vi gick ner dit och fick oss en fika på altan. Fick mat också, pannbiff och potatis. Gott! Stannade kvar ända till Niklas kom hem från jobbet så idag har jag faktiskt slappat (eller ja, slappat och slappat, vilat så mycket det går med en liten bebis och en 6-åring) Är fortfarande ganska slut i kroppen med värk överallt och i huvudet. Hade tänkt dammsugit och torkat golven idag men det får bli imorgon, ska bli regn då också så det passar väl bättre att ta sånt då.

Vilmer har varit lite gnällig nu i några dagar. Inget passar åt honom, under dagarna sover han oftast bara korta stunder vilket gör att han blir övertrött. Han har också ätit väldigt ofta, 1-2 timmars mellanrum många gånger utom de gånger som han får ro att sova. Då kan det gå 3 timmar i alla fall. Antingen är det förkylningen som stör honom eller också är han i en utvecklingsfas just nu. Man märker också att han börjar bli mer och mer medveten om i vilkens famn han är i, ofast duger det nästan bara hos mig. I alla fall när han är gnällig. Men inte konstigt eftersom det är jag som mest har honom och det är jag som har maten. Han märker också nu när man försvinner ifrån honom, vilket gör att det blir svårare och svårare att gå ifrån honom och göra andra saker. Försvinner man kan man få sig en rejäl utskällning 😀 Jag hoppas att det blir lättare för honom snart så han blir nöjdare med tillvaron!

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det var verkligen fina fransar det 🙂 Jag har alltid haft långa fina ögonfransar, skönt! Det är många somt ror att jag har mascara när jag ej har det och det är ju verkligen en komplimag 😉

    Vad söt han är, jaså han har blivit en liten mammagris, hihi! Skönt med en slappedag, det behövde du!

    Okej, låter som ni får en fin midsommar, bara vi får fint väder också!

    Tack vad go du är mot mig! 🙂

    Ha en bra dag vännen!
    Massor av kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

