Slutet gott

11 juni 2009 kl. 08:15 | Publicerat i Sonen Vilmer, Värk, känsligt | 3 kommentarer
Etiketter: , , ,

Det gick mycket bättre med Vilmers mage under dagen igår. Han gjorde ett rejält kalas i blöjan vid lunchtid och efter det vart det bättre. Han vaknar ofta på morgontimmarna och gnäller för magen, antar att han gärna vill få ut lite men att det inte går så bra. Jag kom på att på tisdag em/kväll fick jag springa som en tok på toaletten, antagligen något jag hade ätit under dagen som jag reagerade på och kanske reagerade Vilmers mage också på det? I alla fall nu verkar det vara bättre, natten gick också bra. Lite gnälligt var det men absolut inte som igårnatt och det är jag mycket tacksam för!

Idag vaknade jag med en grym värk i mina ben och fötter. Det värker från knä och ända ner till fötterna, vänster benet är värst. Tycker det är otroligt jobbigt med den värken, iofs är väl all värk som jag har jobbig. Men den här värken har jag ju inte ständigt som jag har med det andra. Oftast får jag den här värken vid regn/åskväder eller när jag börjar bli sjuk. Det har ju varit några dagar med regn nu så det är väl antagligen det. Sedan kan det ju vara för att jag har gått på orbitreken också….Annars är den andra värken som vanligt. Min värk vid revbenen bak på ryggen har varit väldigt jobbig nu ett tag och såna perioder får mig verkligen att hata mina bröst. Det är dom som orsakar all den värk jag har på överkroppen. Många gånger funderar jag starkt på att sluta amma så att jag kan göra någonting åt brösten så fort som möjligt. Men så tänker jag på att, opererar jag brösten får jag ju svårt att lyfta Vilmer en tid efter och det blir ju lite jobbigt om jag inte kan göra det. Jag får väl helt enkelt stå ut ett tag till. Operationen lär nog inte bli av (om jag får den genom landstinget) förrän nästa år eller 2011, men läkaren på kirurgen sa ju att jag hade förtur så förhoppningsvis ska det gå relativt snabbt. Tar det all för lång tid tar jag ett lån på banken och betalar för en själv!!

Livet är kort, bryt reglerna, glöm snabbt, kissa långsamt, älska innerligt, skratta okontrollerbart & ångra aldrig något som fått dig att le. 

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad bra att det hela nu har lugnat ner sig, hoppas det håller i sig!
    Jobbigt med din värk, det tar minsann på krafterna du! Men du är en väldigt stark männiksa Terese, jag avvundas dig ska du veta. Du får din vardag att funka i alla fall ju plus att du har en familj att ta hand om som jag vet att du klarar alldeles kanon 🙂

    Rolig bild och ett sant ordspråk 😉

    Hehe, ja jag har alltid varit morgonpigg av mig men har svårt för att sova p.g.a värken, mina värktabletter är retard, alltså långtidsverkande, och jag tar dem vid 20 tiden på kvällen så jag brukar vakna vid 8 av värken då då för då har dem ju slutat att värka. Men jag sover i snitt 10 timmar per natt i mina dåliga perioder så jag kan ju inte klaga. Dock är jag ändå aldrig utvilad när jag vaknar, får ju en onaturlig sömn när den är på tabletter.

    Ojdå, detta blev visst långt, hihi 🙂
    Ha en fortsatt bra dag!
    Massor av kramar!

  2. Bild uppifrån: http://m1kae1a.blogg.se/elias/images/2009/dsc01436_41870601.jpg

    Älskar sjalen! Han somnar nästan direkt när man sätter honom i den, första gången var det lite protester innan han fattade. Men nu blir han lugn nästan direkt OM han varit upprörd när man satt honom i den. Supermysigt. Lätt att bära och fria armar.. Dom sitter inte ivägen alls på magen för dom sitter så ihopkurade – som en groda.

    Bara postivit.. Man lär sig knyta rätt snabbt.

    Jag har en Moby Wrap i färgen Indigoblå.

  3. Godmorgon!
    Ja, den var verkligen jätte bra och när man vet att det är verklighetesbaserat så blir det så mycket mera gripande tycker jag men så är jag ju en blödig en, är du en sådan som också gråter lätt till filmer?

    Visst är du det men jag vet att man själv inte ser det så, därför är det ju så viktigt att få höra det då o då och jag säger bara som det är vet du 🙂

    Jadå, kvällen igår var trevlig trots ösregnet.
    Önskar er en trevlig fredag!
    Kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

