Motion & Godis

06 juni 2009 kl. 13:04 | Publicerat i Allmänt, Värk, känsligt | 6 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Nu har vi börjat våra nya liv för hundraelfte gången. Mer motion och mindre godis. För min del är det tänkt att jag ska göra en form av motion 2-3 ggr i veckan. Där ingår träning på orbitrek, gummiband, sjukgymnastikövningar och promenader med eller utan vagn. Godis då…nu har det blivit godisätande i princip varje dag och det funkar ju inte. Dra ner till 3-4 ggr/v i all fall nu i början för att sedan succesivt försöka dra ner till 1-2 ggr/v. Sedan MÅSTE jag dra ner på maten också, jag äter som en jäkla häst, helt otroligt. Visserligen behöver man äta lite mer när man ammar, men man ska väl inte överdriva det?

Så den här sorten av Terese tallrik är ett minne blott nu… 😳

2009-06-01 Från mobilen 010

En lunchtallrik såg ut såhär en dag och vågar jag säga att jag rensade hela tallriken? Vadå "hongrig"

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Heja er! Tror nog att ni lyckas bara ni ger er på tusan så 😉
    Hoppas dagen varit bra o att det blir en bra kväll!
    Kramar!

  2. DEt ser ju super gott ut dock och du hade ju grönsaker med så lite nyttigt var det ju 🙂 Försöker också avstå godis men attans vad det är svårt. Lycka Till och heja Er!!

  3. Sv: Nu såg jag ju din kommentar om mina askfat, häftig böjning du gjorde på askfat du ;)Tack så mycket!
    Ja, jag har ju förstått att Filippa lika som jag är en ”rosa” tjej 🙂 Ja, dem är ju både praktiska och dekorativa så du får väl också måla ett då.
    Kram kram!

  4. Haha..ja det var ju ingen liten portion:)
    Men som tjejen här ovan skriver, ger ni er f*n på det så kommer ni fixa det. Sen om man är två så är det ju lite roligare:D

    Kram

  5. Känner igen det där… fastän att jag inte ammar ens. Lycka till med ”nya” livet!

  6. Ja, det var väl det bästa för den lilla fågeln…

    Hehe, jag tror att askfat i plural blir detsamma 😉

    Ja, dem, alltså läkaren, måste ju göra något nu. Det börjar bli lite för mycket för mig nu så…Vi får väl se vad som händer.

    Hur är det med er då?
    Hur mycket vägde lilleman nu då när ni var iväg? Har du nämt, jag har kanske missat det.

    Hoppas dagen varit bra!
    Många kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

