Fredagens bravader

05 juni 2009 kl. 21:27 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Det har inte blivit någon uppdatering på ett tag och det beror mestadels på att internet har krånglat här, fortfarande har vi ingen hemtelefon som funkar. Får se när bredbandsbolaget kan fixa ordning det, men hemtelefon är i alla fall inte lika viktig som internet faktiskt så jag hoppas inte den försvinner igen nu.

Idag har jag varit iväg till min psykolog, svärmor var med mig så jag släppte av henne och Vilmer hos hennes svåger med fru som bor där på orten. Kändes lite konstigt faktiskt att någon annan passade honom under en hel timma, men det gick bra. Var lite orolig först eftersom han inte åt så mycket innan jag åkte, men han somnade om och sov i princip hela tiden. Vaknade till ca 10 min innan jag kom bara.

På kvällen nu har vi haft en liten mysstund. Vi spelade spel med Filippa och åt chips med dip, det är både kul och mysigt att ha såna kvällar ibland. Tror att Filippa uppskattar det väldigt mycket och något som hon kommer komma ihåg när hon blir större. Vilmer var ju såklart med han också, låg i min famn hela tiden och bara tittade. Efter en stund ville han äta och sedan lade jag honom i spjälsängen (han har varit jätteduktig och somnat i sin säng på kvällarna nu, legat där sedan hela natten trots att han vaknat till och ätit. Men då har jag bara lagt tillbaka honom i spjälsängen och han har somnat om!) Filippa ligger nu inne i sin säng och snarkar, en förkylning har smygit sig på så nu på kvällen var hon riktig tät i näsan. Så de närmaste dagarna är det väl snuva och feber som gäller? Jag hoppas bara Vilmer klarar sig, känner mig lite tjatig på Filippa. Men hon är gärna på Vilmer precis hela tiden i ansiktet och ska pussa på munnen, inte så bra när hon är snuvig. Försöker också påminna henne om att tvätta händerna mycket också.

Nu ska jag strax gå och stänga igen mina bruna, är trött och har ont efter dagens bilfärd. Har väldigt svårt för att sitta i en bil längre turer, får otroligt ont både under färden och efter. Hoppas det känns lite bättre imorgon!

Det blev det nya Tingelingspelet, man ska lägga kulor på blomman och försöka att inte få den att tippa över. Gör den det måste man lägga alla kulor som låg på blomman i sin "korg". Den som först blir av med sina kulor vinner. För att veta hur många kulor man ska lägga på blomman får man välja ett kort där det står ett mattetal, man ska räkna ut talet och summan blir antal kulor.

 

En stolt make spelade i sin nya t-shirt han fick hem idag! Har väl inte skrivit det här än, men han fick 13 rätt på stryktipset och det är klart att det är STORT att få det när man tippar varje helg. Inte nog med det så vart det ju lite pengar han vann i alla fall och denna t-shirt som han fick köpa (inte få alltså...) 🙂

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hej min vän!
    Nej jag vet inte varför jag har tappat sugen att blogga??
    Men nu för tiden känns det bara som att jag skriver för att jag måste o då är det inte roligt, det blir nog inte bra skrivet då heller..som du säger.

    Vilken mysig kväll ni hade igår & det där spelet verkar ju vara skoj!

    Jo du kan gå in o kolla på min bilddagbok fast du inte har någon själv.
    Jag skickar ett personligt meddelande till dig på FB om lösen dit:)
    Vore super skoj om du ville följa med mig dit:) för dig vill jag inte tappa kontakten med..visst det finns ju face också:)

    Ha en bra lördag!

    Kram

  2. Visst blir man hjälplös när inte nätet funkar?Hoppas ni slipper strul nu då.

    Vad mysigt ni hade det, det spelet verkar ju skoj 🙂

    Vad snålt att man inte får tröjan, det trodde faktiskt jag.

    A är 9 år gammal, alltså inte så liten längre men i mina ögon är han ju det, hehe 😉

    Ja, det fiket är så mysigt så och som sagt lite udda.
    Jag smakade mitt nya thé igårkväll och det var gott, men hemskt finmalet så det var mycket som ramlade ut från thékulan, inte så gott med det i vattnet men men.

    Ha nu en skön lördag!
    Många kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

