Mammas dag

01 juni 2009 kl. 08:28 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 8 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Igår var det ju morsdag så jag hoppas ni firade er mamma riktigt ordentligt 🙂

Själv fick jag igår en härlig middag i strålande solsken på Ankdammen med min underbara familj. Entrecote med klyftpotatis blev det och vaniljglass med jordgubbar till efterrätt. Sedan åkte vi förbi svärmor där Niklas skulle krama grattis till sin mamma. Jag hade ordnat en tavla med 3 bilder på våra barn som hon fick också, detsamma har jag gjort till min mamma som hon får nästa gång vi ses.

Vid Ankdammen, Filippa tyckte det var jättekul med båtarna som åkte förbi 🙂

 

Idag ska jag iväg med Vilmer till vårdcentralen för att ta ett gulsotsprov eftersom läkaren och sköterskan på bvc tyckte att han fortfarande var lite gul sist vi var där. Läkaren tyckte att det var lika bra att ta ett prov eftersom det inte har tagits något alls tidigare. Imorgon ska jag till bvc för att mäta och väga lillskiten igen, är nästan 3 veckor sedan nu vi var iväg så nu ska det verkligen bli intressant att se hur mycket att han har växt! Sedan imorgon em ska vi på samtal till dagis om Filippa, får vi se vad de säger om henne. Bara bra saker hoppas jag 😉

8 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Visst var det en härlig morsdag igår 🙂 Så underbart att vara mamma 🙂

  2. Vilken härlig dag du och din familj hade, vi hade också en heldag med en massa familjemys, allt för mamma vet du 😉 Fina bilder, det verkar vara ett kanonställe det.

    Tack, jag mår lite bättre nu, i alla fall ibland, min mage verkar vara på rätt håll igen det mesta av tiden åtminstone så jag ska ej klaga.

    Jag hoppas provet på Vilmer var okej och jag är övertygad om att det enbart sägs postiva saker om Filippa imorgon :)Det är verkligen full rulle hos er och jag hoppas att du mår bra.

    Ha en fortsatt bra dag!
    Kramar!

  3. Vilken härlig mors dag du haft:) Hoppas det gick bra med provet på Vilmer.

  4. Ja, visst är den för söt, min nye vän 😉
    Tur att storasyster var med som moraliskt stöd, när får ni reda på vad det visar då?
    Ja, visst är det varmt, jag älskar det men nu säger dem ju att det ska bli dåligt väder, inget skoj alls.
    Ha en bra dag idag och lycka till med vägnibng och samtal 🙂
    KKramar!

  5. Det är alltid lite kul när man hittar speciella stenar sådär 🙂

    Jag får hålla fram maten till kajan och nästan doppa näbben i den för att den ska äta men s n ibland så tar den nog lite själv för vi har lagt lite mat, bl.a havregryn på ett fat och vatten har den också på ett fat men det är lika där, att vi får hjälpa den med det. Idag har den börjat ta sig ännu mer frihet och går nu lite över hela altanen, vi hade dörren ut öppen ifall den ville gå utanför men det lockade inte ännu.

    Hur är det med er? Detsamma till dej!
    Kramar!

  6. Hej! Ankdammen..bor du i karlstad då bor vi nästan granne…Tråkigt att läsa att du har fibro min mamma har också det så-verkar fruktansvärt jobbigt!

  7. Vilken liten sötis!

  8. Det är förresten såå mysigt vid ankdammen. Längtar till ljumma sommarkvällar..


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

