Lek, lek, lek

24 maj 2009 kl. 17:30 | Publicerat i Dottern Filippa | 6 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , , ,

Puh…nu är årets barnkalas över. Jag måste erkänna att jag verkligen inte är någon lekledare, tur att Niklas var med och styrde upp det hela 😉 Han är mycket bättre på att leka och fåna sig, jag är mer en sådan som helst leker lekar som att sitta och rita, pyssla och läsa 🙂

Det första de fick göra var att äta glasstårta, under tiden de satt och åt sprang Niklas runt och lade ut de olika stationerna de skulle få göra:
1. Kubb, slå ner tre stycken.
2. Krocket
3. Gå slalom med en sked och ägg i munnen
4. Slänga bollar i en hink
5. Hoppa säck runt studsmattan
6. Rita knorr på grisen

Sedan fick de alltså gå runt banan. När alla var klara och kommit i ”mål” fick de ett varsitt kuvert där det låg en ”papperspusselbit”. De fick sedan tillsammans lägga ihop pusslet för att se vad det blev för bild. Lite svårt var det att pussla ihop det, men de klarade det till slut och alla sprang bort till postlådan där godispåsarna låg! 😀 Efter hinderbanan fick de äta godis och leka med vad de ville. De hoppade i studsmattan, sparkade boll, spelade krocket, var inne i lekstugan.

Eftersom jag fortfarande inte har program där jag kan sätta ihop ett bildkollage får ni hålla er tillgodo med alla bilder som kommer här efter varandra…

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. haha, shit vad kul det ser ut när du smutch:at alla ungars ansikten!

  2. Låter som ett super roligt kalas!
    Haha tur du har karln då som kan fixa de lite ”viladre” lekarna..det är samma här hemma.
    Jag är inte heller mkt för sånt där..utan mer pyssel, läsa saga mm.

    Hihi jo missekissarna är väl som sötast nu:)

    Kram min vän

  3. Gud vilket roligt kalas :)… Såna där lekar gillar jag när man får fåna sig lite.
    De verkar ha haft jättekul.
    Hoppas vi kan ses snart vännen 🙂

    Kram

  4. Vilke fina bilder 🙂 Tur att ni kunde vara ute då.

    Ja, visst är det helskumt väder, jag vill ju bara ha en riktigt varm o skön sommar nu ju. Jag mår heller inget vidare av alla svängningar.
    Okej, ja det tar mycket tid med alla rabatter och framförallt mycket ork. Det är mycket lättare att ha i lite krukor istället ju 🙂

    Ha en bra dag!
    Kramar!

  5. Vad roligt det ser ut att ha varit!

  6. Jag lånar idén om pussel i jakt på godispåsarna till lördagens kalas:D Toppenidé!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

