Ansiktsmålning

16 maj 2009 kl. 18:54 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 6 kommentarer
Etiketter: , , ,

Filippa följde med farmor och farfar in till stan idag för att köpa skor, skor som hon skulle få som födelsedagspresent. Vi bad dom också att dom skulle ta med sig Filippa till MacDonalds för idag kunde barnen få en ansiktsmålning, antingen Hello Kitty eller Spiderman (tror jag) När hon kom hem var det inte en Filippa vi såg utan Hello Kitty, hon hade också med sig flera par skor. Det var springskor, sandaler, foppatofflor och tygskor. På alla skor blev det storlek 30 och 31 på, helt otroligt. Inte konstigt gummistövlarna hon hade på dagis var alldeles för små för på dom var det strl 27 😳

Farmor och farfar passade på att köpa med färg till oss också, vi har nu bestämt oss för en ljusgrå färg på golvet i groventrén. Smutsen syns mindre på ljust golv och eftersom vi ska ha rummet till att dra in barnvagn och lortiga barn så blir det nog bäst så. Ska ha en matta där också och vi funderar på att ha någon form av en svart matta, en mörkare i alla fall. Jag har sett en redan, men jag vet inte om Niklas är så sugen på den….Gubbarna målade på golvet en gång och det blev faktiskt väldigt bra! Är nu sugen på att få möblera och inreda. Det ska sättas dit en fönsterbräda så jag kan ställa en lampa i fönstret, krokar att hänga kläder på, skoställ. Garderoberna och linneskåpet ska ställas dit, en taklampa ska inhandlas också. Ja lite småsaker sådär som ska fixas och donas 😀

Vilmer har i flera dagar varit vaken väldigt mycket under dagarna, han sover små korta stunder och är istället vaken långa stunder. Däremot har han sovit väldigt bra på nätterna, just nu är han i en period där han äter vid 24-01. Vaknar vid 04.30 för mat, somnar om och vaknar igen för mat vid 7.30. Inatt åt han istället vid 23 och vaknade som vanligt vid 04.30. Men jag vet att de här tiderna snabbt kan ändras då de inte direkt har några bestämda rutiner de första månaderna!

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad söta dem är!
    Jag tror dte blir jätte fint med dem färgerna, ser fram emot bilder på det sen då 🙂

    Ja, visst är dem där skorna söta, hoppas jag tycker det sen när jag får dem också bra, dem andra kan då inte vara nåt vidare att gå i som du sa, jag skulle då aldrig göra det i alla fall!

    Hoppas dagen varit bra.
    KRAM!

  2. Ja, det är ju alltid lika kul att ha henne här 🙂
    Jamen så bra!
    Sov du gott inatt då? Jag gjorde t i alla fall.
    Nu önskar jag dig och din familj en härlig söndag 🙂
    Kram kram!

  3. Ja det var ju inte helt oväntat att hon skulle välja Hello Kitty..om jag har förstått rätt fr det du har skrivit om henne:)
    Min tjej däremot hade direkt valt spiderman:)

    Vad roligt att fixa sådär i groventren, det kommer bli super fint tyckler jag det låter som!
    Ser också fram emot bilder sen.

    Hoppas ni också har lika varmt o skönt väder som vi har, utan blåst.

    Kram

  4. Fick ett mms med en Hello Kitty målad Filippa igår, så fin så 🙂 Och sen kom det ett på Vilmer också, super fin han med 🙂

    Dom ser ut för att trivas bra ihop Vilmer och Lucky (mjukishunden). Ser jätte mysigt ut!!
    Ser fram emot att se grovingången sen när den är klar.

  5. Vad härligt med bra väder 🙂
    Här vräker regnet ner idag, inget kul alls.

    Tack så mycket för det fina berömmet 🙂

    Ha en bra dag!
    Kramar!

  6. W var med farmor och farfar på Mc D. Vi fick hem en Spiderman vi=)


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

