Fräsch

12 maj 2009 kl. 22:10 | Publicerat i Gravid med bebis nr 2, Värk, känsligt | 2 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Under den senare delen av graviditeten och första tiden efter snittet kände jag mig inte alls fräsch. Det kändes som att det tog lång tid att återhämta sig efter snittet den här gången. Mycket längre än sist. För sist var jag ute och gick väldigt mycket bara någon vecka efter och jag upplevde att jag var mycket piggare. Nu orkar jag knappt göra någonting känns det som. Fortfarande är jag väldigt öm på magen, på höger sida av ärret har jag fortfarande ingen känsel och det drar och svider i det när jag rör på mig eller har byxor som sitter åt. Kommer nog ta några månader till innan man är helt hundra, ska på efterkontroll den 28:e så då har jag chans att prata lite med barnmorskan.

Har ca 5 kg kvar av mina graviditet att gå ner, de verkar sega dom där sista kilona. Dom sitter helt klart på höfterna, låren och brösten, det märks lång väg 😀 Däremot känner jag mig lite fräschare nu i alla fall emot vad jag har gjort även om jag inte känner mig så pigg och alert. Bara jag kommer i mina vanliga jeans/byxor igen och att det slutar ömma på magen så kommer jag nog känna mig ännu fräschare!

Jag bjuder på lite fina bilder (not) Någon gång framöver kanske det blir en helbild också, men absolut inte än!

Pigg? (dagen efter snittet tror jag)

Piggare? (1-2 veckor efter snittet)

Piggast? (Nästan 4 veckor efter snittet)

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja, man märker ju helt klart att det går framåt i alla fall, på bilderna :)Och dem är visst det fina!
    Men att det tar tid är ju inget konstigt, kanske också din värk är svårare nu efter dem år som gått sen Filippa så att det är därför det är skillnad?
    Kram kram!

  2. Haha jag säger som Malin…
    ”Man ser ju att det går framåt iaf:)”

    Min lilla gullhöna, du är så fin & grymt snygg jacka med på andra kortet:)

    På första kortet ser du kanske…lite iriiterad ut..så som jag känt mig sista två veckorna ungefär..fräser åt ALLT!!
    Jobbig känsla…

    Puss


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

