Underbara leenden

10 maj 2009 kl. 12:56 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 3 kommentarer

Det finns inget bättre att få än ett gulligt svarsleende från sin bebis, de där allra första leenden när man pratar med dom. Det har man fått nu ett tag och man smälter varje gång. Man har också fått honom till att försöka prata med en, en hel del joller och det är så mysigt att höra! 😀

Ett fint leende på 1 månadsdagen! (30/4-09)

Filippa fick ju 6-års vaccinationen i torsdags, bvc-sköterskan sa att hon kunde bli lite öm i armen efteråt och en del kunde få feber också. Eftersom Filippa är en sån som alltid lyckas få allt så fick hon ju naturligtvis lite feber på fredagkväll. Märkte på henne när hon kom hem från dagis och efter att hon hade ätit att hon inte mådde hundra. Hon klagade på huvudvärk, när hon sedan lekte med en kompis härhemma klagade hon också på ont i huvudet. När hon tagit kvällen kändes hon varm så vi tog tempen på henne och visst hade hon lite feber. När hon är sjuk och har feber  kommer hönsmamman fram igen, då vill jag gärna att hon ska få ligga hos oss så man kan hålla lite koll på henne. Men eftersom vi är en till i familjen nu som inte är så stor och ligger hos oss så bestämde vi att Niklas och hon skulle ligga i bäddsoffan under natten. Mest för att inte smitta Vilmer om det skulle vara så att det inte berodde på sprutan och för att Filippa inte skulle bli störd av honom, är man sjuk behöver man ju sova så bra som möjligt. Natten gick dock bra för henne, hon vaknade  två gånger och fick vatten av sin pappa. På morgonen var febern helt borta, så det var helt klart från sprutan som hon fick feber. Hon hade heller ingen huvudvärk så hon fick leka, kom hem två kompisar till henne som var här större delen av dagen. Mat och glass bjöd vi dom på så de var nog nöjda 😀

Idag har inte hänt värst mycket, det blir ingenting gjort här. Niklas skulle ut och klippa gräsmattan men då började det spöregna, jag har fått suttit med Vilmer i famnen hela tiden då han inte har velat ligga själv. Nu lagar Niklas och Filippa tacofisk som vi ska äta snart!

Storasyster har naturligtvis också ett underbart leende!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad söta dem är, era härliga barn 🙂
    Skönt att det ”bara” var av sprutan hon var lite dålig, det gick ju över fort i alla fall då då.
    Typiskt att vädret ska hindra saker att bli gjorda, här har det varit soligt och så skönt så idag 🙂

    Ja, dem är verkligen helt underbra och eftersom jag är hemskt dålig emellanåt så behöver man stöttning och hjälp utifrån, av sina vänner.
    Ja, det verkar som att såret läker som dets ka så kanske jag snart kan få mitt kaffe som jag längtar såå efter 😉

    Ha nu en skön och lugn kväll på er!
    Många kramar!

  2. Ja, nu vill vi ju bara ha sommarväder men det är lite si och så med det än sålänge.
    Ja, jag sov gott inatt, själv då? Känns din huvudvärk bättre nu?
    Ja, det är skönt när det går på rätt håll med min mage, tack för din omtanke 🙂
    Ha en bra dag!
    KRAM!

  3. Ja, nu har jag varit hos ögonläkaren och som tur var så hade min syn i alla fall inte blivit ännu sämre så det verkar stabilt nu åtminstone men dem kan inte göra något för mig, ska skriva mera om det i min blogg sen…
    Vad jobbigt att du inte sovit, det är verkligen nåt man behöver, är lillgrabben vaken mycket eller? Om natten menar jag.
    Jag önskar dig också en bra eftermiddag 🙂
    Många kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

