Grovingången

05 maj 2009 kl. 12:05 | Publicerat i Hem och inredning, Sonen Vilmer | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , ,

Glömde ju berätta förut hur jag vaknade vid fyratiden inatt av Vilmer, det var inte av det vanliga gnället/skriket utan av att han puppade och smackade på min arm…hihi, han fick mig att le stort mitt i natten. Inte många som kan det! :mrgreen:

Vi (läs Niklas och svärfar) håller ju på för fullt där nere i den blivande grovingången. Vi har öppnat upp mellan garaget och grovingången, satt dit en dörr. Nu är också allt målat vitt (någon gång kanske det blir annan färg på väggarna, men just nu får det vara helt vitt tills vi ser hur det blir när det mesta är klart). Det som ska göras härnäst är att måla golvet och få upp lister, frågan är bara vilken färg på golvet ska man ta? Egentligen hade jag velat lägga ett golv men eftersom man inte har så mycket pengar nu så får det duga med att måla. Dessutom har vi en vattenberedare i rummet och en brunn i golvet som är bra att ha fri sikt till ifall berederaren skulle gå i sönder. Sedan är det lite plock kvar som att få till eluttag där vi vill ha det, en liten fönsterbräda och möblera.

Före:

Just nu:

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vilken skillnad det blir, ser så mycket större ut.
    Skönt när ni får det klart sen då 🙂

    Det där ordet igen, puppa, det är ju så mysigt ;)Hade aldrig hört det förrens du skrev det.
    Ha en fortsatt bra dag!
    KRAMAR!

  2. Stor skillnad. Gött att få i ordning och kunna använda en grovingång. Här hemma har vi kombinerad grovingång och tvättstuga. Ack så ful men i väntan på att pengarna ska samlas på hög och det ska kaklas och klinklas så får den se ut som den gör i dagsläget. Ha en bra dag.

  3. Ja, vi har verkligen det och jag är hemskt tacksam över det 🙂

    Tack, jag behöver så många tummar som möjligt men ännu verkar det gå som jag vill, dock verkar det ta tid men jag får väl ha tålamod.
    Hoppas allt är bra med er?

    Ha en fortsatt bra dag min vän!
    Kram kram!

  4. Sv: Javisst är den filmen bra, jag har faktiskt inte sett den förrens nu.

    Ja, jag hoppas verkligen det 🙂 Jodå, jag sov bra inatt,, hur är det själv då?
    Hoppas ni får en fin dag!
    Kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

