Stålkvinna

28 april 2009 kl. 20:09 | Publicerat i Värk, känsligt | 1 kommentar
Etiketter: , , , , ,

Jag önskar jag var en stålkvinna, en stålkvinna helt utan värk som orkar göra allt och lite till. Eller så räcker det att vara en kvinna med lite mer energi, mindre värk, gladare, piggare, fräschare, smalare….ja listan kan göras lång. Egentligen finns det bara en sak jag vill ha mindre av och mer utav, nämligen mindre värk och mer ork. Under de här veckorna sedan Vilmer kom har jag inte rört på mig som jag brukar pga snittet på magen, jag har tagit det väldigt lugnt och blivit bortskämd. Idag var nog första gången på länge som jag har hållt igång lite extra och det känns verkligen i kroppen. Sån här värk som jag har nu har jag nog inte haft på väldigt länge. Jag är irriterad på mig själv att jag inte lyssnar på kroppen och utsätter den för saker som jag vet orsakar mycket mer värk, samtidigt som jag blir fruktansvärt ledsen att det ska vara såhär. Aldrig kunna göra saker utan att ligga däckad av värk på kvällen och dagen efter.

När Niklas åkte till jobbet tog jag, Filippa och Vilmer en promenad ner till apoteket. Sedan gick vi vidare och tog en promenad runt samhället. Pausade kanske i 5 min då vi köpte oss en varsin glass, på vägen hem gick vi förbi svärföräldrarna för att ta med Filippas cykel som blev kvar igår. Tittade då på klockan och vi hade promenerat i över en timma! Efter lite fika hos svärisarna gick vi hemåt, Filippa cyklade hem till en kompis och eftersom Vilmer sov i vagnen passade jag på att kratta och borsta i trädgården. Var alldeles slut när vi gick in sedan, inte så konstigt för jag hade gått där ute och grejat i 1,5 timme. Nu är jag alltså väldigt sliten, värker i varenda liten muskel och led. Värst är det dock i rygg, axlar, nacke, huvud, händer och ben. Dessutom känner jag att det gör ganska ont i snittet också, kanske gick ut lite för hårt nu i början efter operationen….

Inte nog med det, är så himla sugen på något gott, kanske får bli lite popcorn…..IGEN. Har nog ätit det eller chips varje dag nu i flera veckor. Inte konstigt att jag inte rubbar på de där sex kilona som är kvar efter graviditeten…

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Usch vännen, jag vet hur du känner..man blir så frustrerar..man vill ju så mkt!!!
    Vissa helger då J & F hittar på en massa kul & jag försöker vara med..trots värken..då var det ju det där med o lyssna på kroppen igen:(
    Jag blir bara på dåligt humör då, för att jag inte oprkar samma saker som dom..att jag går där som en zombieeee:(

    Försök att skita i trädgården…om nån ska göra nåt där så får det bli Niklas..din kropp är ju i full gång hela tiden..å för den räcker det ju o blir över bara att bära runt på Vilmer.

    Kram


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

