Växer så det knakar

27 april 2009 kl. 14:07 | Publicerat i Allmänt, Sonen Vilmer | 3 kommentarer
Etiketter: , , , , , , ,

Vår lilla ”gubbelito” (N började kalla honom för det så nu är han faktiskt en liten gubbelito 🙂 ) växer så det knakar. På hans fyra veckorsdag väger han 3725 g och är 52,5 cm lång (för 11 dagar sedan vägde han 3310 g) Han går upp ungefär 300 g i veckan och det är ju inte illa. Fick tips av bvc sköterskan att ge Vilmer massage på magen mot magknipet, en speciell magknipsmassage som man ska göra morgon och kväll och gärna med lite rapsolja. Magknipet har blivit lite bättre i alla fall av de där dropparna som vi köpte, men det är ju inte helt bra. Han vaknar ganska ofta av att han får ont i magen och det hörs höga fisar från honom (lik pappa 😉 )

Dopet som vi var på gick bra, det var ett kompispars dotter som döptes. Vilmer sov sig genom hela dopet. Filipppa började tjata redan i bilen hem att hon ville att vi skulle döpa Vilmer nu, redan dagen efter. Om hon får bestämma så ska alla som vi känner och några till komma. Hon gillar att ha många runt omkring sig, till skillnad från hennes föräldrar då. Vi har pratat, eller det var väl jag som tog upp det. Vill inte gärna ha något stort dop den här gången. När Filippa döptes kom det ju närmare 80 st. Eftersom man inte mår bra psykiskt så känns det hur jobbigt som helst bara jag tänker på dop och mycket folk. Som jag har sagt förut så vill jag gärna ha ett dop bara för föräldrar och syskon, ett litet sommardop med mat och fika här hemma i trädgården efteråt. Ja vi får väl se hur det blir….

Den här veckan gör N eftermiddag, men det är bara ikväll som han går till 00.30. Imorgon börjar han lite tidigare så då kan han sluta tidigare. På onsdag var det någon invigning på jobbet så då börjar han redan vid 12 (annars börjar han 15) och då kommer han ju hem tidigare på kvällen igen. På torsdag blir det halvdag eftersom de alltid gör det dagen innan en röd dag så den här veckan lär väl gå fort!

Filippa cyklade ner till farmor och farfar förut eftersom hennes kusin var där, så jag ska ta prinsen här nu och promenera ner dit jag också!

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Oj, det var inte lite det, vad han växer, så skönt 🙂
    Så skönt att dropparna hjälper endel och massagen är nog absolut bra.

    Ja, det där med dopet kan jag bara hålla med dig om(igen) 🙂

    Hoppas ni fick en fin eftermiddag hos Niklas föräldrar och att ni har en bra kväll nu då då.
    Kram kram!

  2. Sv: Godmorgon Terese!
    Tack för din som vanligt fina omtanke, jag uppskattar verkligen den! Jag förstår då att du inte hinner skriva så mycket alla ggr och det behöver du inte heller.

    Ja, denna natten var lite bättre men vaknade dock ännu tidigare nu på morgonen av min värk, drygt och sen kan jag ju aldrig sova nåt på dagen fast att behovet finns där. M

  3. Sv: Godmorgon Terese!
    Tack för din som vanligt fina omtanke, jag uppskattar verkligen den! Jag förstår då att du inte hinner skriva så mycket alla ggr och det behöver du inte heller.

    Ja, denna natten var lite bättre men vaknade dock ännu tidigare nu på morgonen av min värk, drygt och sen kan jag ju aldrig sova nåt på dagen fast att behovet finns där. Men kliandet och lungorna hålls i alla fall i schack nu men det är väl tack vare medicinerna :s

    Jag önskar dig och din familj en bra dag och hoppas att allt är bra med er!
    Många kramar!


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

