Magknip och huvudvärk

24 april 2009 kl. 10:23 | Publicerat i Allmänt, Sonen Vilmer, Värk, känsligt | 5 kommentarer
Etiketter: , , , , ,

Vilmer har haft en hel del magknip, han har inte haft ro till att somna då det kniper i magen på honom hela tiden. Vi köpte därför minifom och sempers magdroppar på apoteket och det börjar faktiskt ge resultat tycker jag. Igår somnade han väldigt lätt under hela dagen och vaknade inte till hela tiden som han brukar göra annars. Inte kul när de stackars små har ont i magen.

Igår när jag och Filippa hade ätit lunch åkte vi till svägerskan och brorsönerna, åkte dit för att hämta en vagn som jag ska låna och ha på altanen här som Vilmer kan sova i så slipper man gå runt med våran vagn varje gång. Det var första gången som svägerskan såg Vilmer eftersom deras yngsta son var sjuk när dom skulle komma hit och hälsa på (blev bara brorsan och äldsta sonen som kom då) Filippa blev kvar där sedan eftersom svägerskan frågade om hon ville sova kvar tills imorgon då de ändå var lediga. Det ville hon ju såklart! 🙂 Så imorse hade jag värsta lyxen, bara Vilmer att ta hand om och inte behöva gå upp för att köra den stora till dagis.

Igår vaknade jag med en huvudvärk som kändes som knivar skar rätt in på på högersidan (lite som migränhuvudvärk) fick knapra tabletter hela dagen igår. Jag är ju väldigt van vid huvudvärk eftersom jag har det dagligen, har olika sorts huvudvärk och jag brukar känna igen de olika sorterna väldigt bra. Men sent igår kväll fick jag en konstig huvudvärk som jag inte kände igen riktigt. Vi låg i soffan och kollade på teven när det ringde, jag gick upp och hämtade telefonen och gav till Niklas eftersom det var till honom. När jag satte mig i soffan igen så var det som att det bara blixtrade till i huvudet och jag fick världens pulserande, dunkande värk som satt strax ovanför ögonbrynet och mot örat på högersida. Det gjorde fruktansvärt ont och jag blev lite smått illamående, trodde jag var på väg att få hjärnblödning eller något sånt. Fick springa upp och ta tabletter och sedan lägga mig ner igen. Men det dunkade ju så, så det var svårt att bara ligga still med huvudet. Till slut tog väl tabletterna och jag lyckades somna, Niklas var snäll som tog med sig Vilmer till sängen (tur att han nyligen hade ammats) och jag fick ligga kvar i soffan. Han kom sedan och hämtade mig efter några timmar när Vilmer ville ha mat. Då kändes det lite bättre i huvudet. Idag har jag fortfarande huvudvärk, men den ”vanliga” som jag hade under dagen igår så det går relativt bra ändå. Jag tror det var en släng av migrän jag fick igårkväll, en annan version av migrän än vad jag brukar ha dock. Hoppas inte den kommer tillbaka, men det är svårt när jag inte kan ta migräntabletter för då kommer den tyvärr lätt tillbaka.

Ska se om jag lyckas hoppa in i duschen nu när Vilmer ligger ute i vagnen och sover, Filippa kommer hem senare i em så det blir bara jag och Vilmer i några timmar till!

Sover gott i sin bilstol

 

  

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Usch vad jobbigt med huvudvärk…. Gud vad fin han är Vilmer :D, så kul att se alla kort du lägger upp.
    Ha det bra nu och hoppas att huvudvärken försvinner!!!

    Kram vännen

  2. Nej fy det var så synd om honom. Men han sover dock hur bra som helst på dagarna, nu har han precis somnat. Får hoppas han slipper mer sånna där anfall.

  3. Vad jobbigt med hans magknip, men skönt att det finns hjälp till honom.

    Jag har också haft mycket huvudvärk med åren och svår migrän och tycker att ditt låter som det, har du migrän konstaterat? Jag antar att du inte kan ta tabletter just för att du ammar eller? Tänkte om du kanske kan ta nåt av de spray som finns men det är kanske samma där? Hoppas det inte blir så igen i alla fall!

    Ja, idag känns min mage som vanligt igen och visst kan det vara bra att kolla upp som du sa mend et är då ingen rolig undersökning så kan jag slippa det så gör jag jag mer än gärna det 🙂

    Min ”lillhöna” ligger just nu på vår soffa på vår soliga altan och sover, hon hade också ont i magen. Inget kul när man inte kan hjälpa dem men jag har i alla fall bäddat ner henne, hon ska ju på kalas sen så jag hoppas hon vaknar piggare.

    Ha nu en fortsatt bra fredag!
    Förresten så måste jag ju bara säga att lillkillen är så söööt 🙂
    Många kramar!

  4. Å så söt han är… ser lite nyfiken ut tycker jag =)

    Hoppas verkligen den där huvudvärken släpper, lät INTE trevligt!!!
    KRAM

  5. Usch vad jobbigt med sådan huvudvärk! M fick både sempers och Minifom och jag masserade honom. Allt för en drägligare tillvaro för både honom och oss. Vi höll på med detta till han va ca 3½ månad gammal. Vilken söt body med nyckelpigan på! Trevlig helg.


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

