Badprinsen

20 april 2009 kl. 08:06 | Publicerat i Allmänt, Sonen Vilmer | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , ,

Värk och trötthet är en del av av vardagen som vanligt, men nu är det lite extra med det tycker jag. Igår satt jag här inne under dagen och såg granne efter granne komma med sina skottkärrar för att ösa bort skräp. De höll på och rensa i trädgården som aldrig förr, jag borde också gått ut och ställt mig på alla fyra och rensat ogräs. Men istället för att gå ut och ansa tog jag faktiskt till vara på att lillkillen låg i soffan och sov, den stora tjejen var ute och lekte och maken grejade i groventrén. Jag gick helt enkelt och lade mig bredvid den lilla och tvärsomnade. Vaknade upp av att Vilmer skrek, tittade på klockan och där hade vi legat och snosat i nästan fyra timmar!! Det var riktigt skönt att få sova lite och välbehövligt var det också, var första gången sedan jag kom hem från sjukhuset som jag lagt mig för att sova när Vilmer sover. De säger ju att man ska sova när bebisen sover 😉

Igårkväll när Filippa kom in för att ta kvällen fick hon duscha, sedan badade hon och jag Vilmer medan Niklas gjorde hembakad pizza. Vi har badat Vilmer tre gånger nu och igår var första gången som han inte skrek någonting, den här gången tyckte han nog att det var skönt att få bada lite 🙂

Vilmer är riktigt stark i nacken och har varit det sedan första början. Lyfter gärna huvudet högt när han ligger på mage eller "hänger" över min axel

 

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad tidigt. M är stark i nacken men gillar inte att ligga på magen. Han bara ger upp, vill inte alls försöka att ta sig fram på mage utan lägger huvudet mot golvet och suckar. Det är sitta som gäller. Som det ser ut nu så komemr han att hasa sig fram sittandes istället för att krypa.

  2. Han myser ju verkligen som en prins också,det syns på långa vägar 🙂
    Bra att du passade på att sova lite det behövde du ju absolut!
    Ha nu en bra kväll!
    Kram kram!

  3. Självklart ska du passa på och vila/sov när Vilmer sover. Skräpet i trädgården går ingenstans, tro mig 🙂

    Han ser verkligen ut för att njuta i badet. Skönt att bli ompysslad så där.

  4. Va duktig han är lill killen som klarar å lyfta huvudet så bra redan!
    Minns att Elias åxå var tidig med det! Bara å träna vidare. Såg gott ut med ett bad ja, å storasyster hjälper så duktigt till!

    Å du, passa på å njut bebistiden.
    Det är lov å sova på dagen, när mini åxå sover.
    Nån gång måste man ju få hämta in sej.
    Å trädgårdsrusket går ju ingenstans, såsom Emma säjer!!

    Nej Terese, denna tiden går så fort, så passa på å njut!
    KRAMIZ


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

