Vikten den ökar…

16 april 2009 kl. 13:05 | Publicerat i Dottern Filippa, Sonen Vilmer | 5 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Medans jag försöker gå ner mina graviditetskilon så ökar istället vikten på lilla Vilmer, vilker är superbra ju. Bvc tanten och en sköterskestudent har nyss varit här på hembesök. Vi vägde honom först och han hade gått upp 310 g på en vecka så nu väger han alltså 3310 g. Känns jättebra att han går upp i vikt, då känner en annan sig lite lugnare. Vilmer passade på att vara vaken när dom var här och de tyckte han var så lugn, charmig och go. Sköterskan tyckte också att han var väldigt mycket med redan och fixerade blicken väldigt bra.

Efter att ha varit vaken väldigt länge somnade Vilmer skönt i vagnen, jag ska passa på att laga ordning lite mat nu när han sover.

Just det, min vikt…jag har gått ner 10 kg och har 6 kg kvar. Får se om dom försvinner av sig själv nu de närmaste veckorna. Får väl annars hjälpa till med lite motion sedan om några veckor när jag kan börja röra på mig igen!

Filippa har inte tid att vara inne nu under dagarna, det är bara lek som gäller!

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Vad kul att han går upp och jag tycker du är duktig som redan blivit av med 10 kilon, du ska se att dem andra också rasar snart 🙂

    Kan tänka mig att Filippa har spring i benen nu, skönt i det fina vädret om ni nu har det.

    Ja, jag har tagit det rätt lugnt idag då jag är helt slut, får hoppas på en bättre natt som kommer istället 🙂

    Ha en fortsatt bra kväll på er!
    Kramar!

  2. Oj vännen, 10 kilo redan..det är bra det!
    Förresten, hur går det med amningen..går det bra?
    Det gör ju att man lättare går ner graviditetskilona också.
    Vad skönt att han växer som han ska & att de tyckte allt såg bra ut:)

    Jag kan tro att ni tycker Filippa blev väldigt stor nu med en gång?
    Kul för henne att hon kan vara ute & leka med sina kompisar.

    Kram

  3. Vad skönt att han går upp i vikt och att du går ner 🙂
    Har Filippas avundsjuka, i brist på annat ord, gett med sig nu när hon kan vara ute och leka mer?

    Kram

  4. Säger också oj :O Tio kg redan. Så skönt det måste vara. Jag gick ner en hel del i början men sen stagnerade det och nu har jag ist gått upp lite. Måste ta tag i det… Skönt att lillkillen växer och mår gott.

  5. Oj vilken liten plutt du fått! Sötnöt, jag har inte varit här på länge märker jag!

    Elias väger 4080 nu, BVC var här idag 🙂


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

