Vi boar

06 mars 2009 kl. 16:43 | Publicerat i Dottern Filippa, Gravid med bebis nr 2, Hem och inredning, Värk, känsligt | 4 kommentarer
Etiketter: , , , , , , , , , ,

Ja nu har vi börjat boa oss riktigt ordentligt. Niklas har sätt ihop spjälsängen som jag och Filippa bäddade förut. De har också hjälpts åt att montera ihop skötbordet. Jag har gjort ordning några hyllor i garderoben i badrummet där jag har lagt lite handdukar och de minsta bebiskläderna. Det vi har kvar nu är att hämta bilskyddet hos Niklas kusin och montera in i bilen. Det är en sådan där stol med ställning som man bara klickar i själva bilstolen i. Det drar ju verkligen ihop sig nu, till måndag är det 3 veckor kvar!

En stolt blivande storasyster!

Hjälper pappa montera ihop skötbordet

Skötbordet står på plats, sedan när vi ska använda bordet vänder vi det bara utåt så man står med ansiktet mot fönstret när man byter på bebben. Ganska smidigt att ha tvättstället/bänken jämt bredvid. Mobilen ska vi hänga lite längre ner sedan också.

 

Filippas gamla spjälsäng är bäddad, ska sätta dit musikmobilen också...

Annars håller Niklas på med grovingången, imorgon kommer svärfar och farbror Lars för att sätta in ett nytt mindre element där inne. Sedan är det bara att vänta och se om vi kommer få bli vid en dörr som ska sättas mellan rummet och garaget. Vi vill ha det för att det ska bli smidigt och kunna gå från garaget och direkt in. Får vi dörren är det bara att sätta in den och sedan börja måla och göra ordning groventrén. Förhoppningsvis ska vi det någorlunda ordning där inne innan bebis anländer.

Imorgonkväll ska jag och Niklas se Henrik Schyffert, efter showen har vi bokat bord på Cazanova för vi tänkte fira vår bröllopsdag då (har den på tisdag) Vi brukar ju fira den genom att gå ut och äta bara. Filippa ska sova hos farmor och farfar, lyckligtvis (eller hur ska man säga 😳 ) så är kusin H hos sin pappa just den här helgen så Filippa får ha sin farmor och farfar helt och hållet för sig själv!! 😀

Mitt mående är annars som vanligt. Igår kände jag mig dock väldigt yr som håller i sig fortfarande, undrar om det är mitt låga blodtryck som börjar ge sig till känna (ligger ju på 95/60) eller om det är så att det är något på gång i kroppen? Har lite ont i halsen nämligen, ont i skallen och har känt lite som febervärk i mina ben, det brukar jag ha när jag har feber eller om jag börjar bli sjuk. Vi får väl se om det bryter ut eller om det blir som vanligt, att jag bara känner lite grann i några dagar för att sedan försvinna.

Ikväll ska Niklas och Filippa se film och äta godis inne i hennes rum, sedan ska de sova där inne i bäddsoffan. Får se om jag joinar dom, kollar väl på filmen med dom i alla fall men jag tror inte jag får plats i den lilla bäddsoffan….

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Så mysigt med bebis saker i huset, tänk så snabbt det går nu du 😉
    Och så mycket Filippa ska ha att stå i sedan då 🙂
    Usch, jag hoppas du inte ska få nåt skit och bli sjuk nu då, det är kanske spänningar och lite allmänt sånt inför vad som komma skall…!
    Ha nu en mysig kväll o helg!
    Många kramar!

  2. Åhh vad kul att börjar göra i ordning för bebben. Ska bli så kul och se vad det blir för ngt. Ha det bra!!! Kramizzzar!!!!!

  3. Weee bebbesakerna på plats!!
    Å 3 veckor kvar på måndag..herre min vad tiden rullar på!!
    🙂
    Kram

  4. Så kul när det kan vara med och fixa i ordning coh dela längtan tillsammans med en. Minns hur W var… Klappa mage, tjata, längta… Ett minne som hon fortfarande pratar om var när vi målade våra magar. Hon kan föreslå att vi ska göra det igen men det är inte lika enkelt att måla på en ”skrynklig påse” som en stor härlig gravidmage:)


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

