Gråhårig

04 mars 2009 kl. 21:19 | Publicerat i Allmänt, Dottern Filippa, Värk, känsligt | 6 kommentarer
Etiketter: , , , ,

Är det fler 30-åringar som har massor med gråa hårstrån? Jag hittar gråa hårstrån i princip varje dag 😳 Hur ska det sluta om det fortsätter såhär, innan jag är 40 år kommer inte jag vara svart/mörkbrun i håret utan helt grå istället!! Gubben kommer snart kunna beskriva sin fru såhär: En rynkig, fet, glåmig, gråhårig 35-åring med massa åderbråck på benen och med tuttar som hänger ner till knäna. Dessutom kärringgrinig med fruktansvärda humörsvängningar!

Jaja, blir det så illa så får väl gubben leta upp en ung, snygg och snärt liten ärta istället då 😉

Idag har jag och dottern varit och klippt oss, det behövdes verkligen. Eftersom vi båda vill ha lite längd på håret så klippte vi bara av det slitna så det vart bara några centimeters klippning. Jag klippte mig först, sedan var det Filippas tur och hon ville inte att jag skulle stå bredvid och titta utan jag skulle gå och sätta mig runt hörnet. Satt där och lyssnade på hur hon pratade med frisören, ibland kan hon verkligen prata den där tösen. Hon ville ha färg i håret också som vanligt, men tyvärr var alla färger utom vit slut men hon var vart nöjd med den vita också 😀

Annars är allt precis som vanligt här hemma, bävade ju en del inför Niklas kvällsskift den här veckan. Men det har funkat bra i och med att vi har kunnat vara hemma hos svärföräldrarna till på kvällen och när Filippa har somnat så har jag lyckats hålla ångesten i schack de få timmarna tills Niklas är hemma. Har också i några dagar sovit relativt bra på nätterna så jag hoppas det kan fortsätta så. Det känns också bra att Niklas gör sista kvällen idag för imorgon har han tagit en föräldradag och på fredag är han ledig.

Imorgon ska Niklas och svärfar greja lite härhemma. På fm kommer min barndomskompis och hälsar på med sina två barn. Den äldsta (dottern) är endast 5 dagar äldre än Filippa 🙂 Eftersom de bor 25 mil härifrån så ses vi väldigt sällan så det är alltid kul när de kommer hem och vi kan träffas.

Usch, här ser man tydligt vad sliten jag är. Det syns verkligen att man inte är 20 längre...rynkorna runt ögonen blir mer och mer framträdande....Bläää

 

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Tjing!
    Man gör sig inte äldre än man är!!
    Gråa hår har jag haft sen 25 års ålderna..bara att bita ihop..eller färga håret:)
    Ha en bra dag!
    kram

  2. Japp, här finns gråa hår också! Vet inte hur länge de funnits eftersom jag färgat håret en hel del. Är dock lik mamma och hennes första gråa kom när hon var runt 20. Har en kusin som hittade sina första när hon var 16..

  3. Jag har i alla fall sluppit dem där grå än så länge men jag vet då många som redan i 25 års åldern hittat en massa så det är nog många som har samma problem. Jag tycker ni är jätte fina båda två och dem där rynkorna är väl inte hela världen, kan ju knappt se dem 🙂
    Åh, så skönt att höra att veckan funkat någotlunda, jag har vrait lite orolig.
    Vad skoj att din kompis med barn kommer, förstår att det inte blir så ofta ni ses.
    Du får också ha en jätte bra dag min vän!
    Kramar!

  4. Jupp grått här med 🙂 Så nu blir det till att färga skallen lite då o då men det funkar det också. Får ju panik när de grå tittar fram. Och många är dom dessutom!!! Syrran hittade mitt första grå strå när jag var 17-18 nåt sånt. Fast rynkor har jag inte sett några än tack o lov men det dröjer nog inte det heller.
    Kram

  5. Här har du en 30 åring till med gråa hår, å jag håller med dig..vart ska detta sluta??
    Jag har tidigare stått & ryckt dom med pincetten*s*
    men kom efter ett tag på att ”va fan jag kommer ju inte ha nå hår kvar på skall’n om jag fortsätter såhär”;)
    Men drygt är det, jag håller med!!

    Å du ser inte gammal ut..å lite sliten..vem ser inte sliten ut när man är höggravid & mår som du gör??
    Jag tycker du är fin som en nyponros!

    Ja jag tror med att vi är väldigt lika, tror det är därför jag snabbt gillade dej..när jag läser din blogg så sitter jag o nickar..o ”ja precis, exakt”
    Haha känner igen mig i såå mkt vännen.

    Kram

  6. jag har gråa hår, blir 31 i år så det är väl som det är med det. Gör slingor i tinnigarna där det finns några gråa hår, annars får man väl överleva ändå. 🙂


Kommentera

Entries och kommentarer feeds.

